În Alpii Elvețieni va fi doborât un nou record, după ce St Moritz și-a creat reputația de loc pentru depășirea limitelor în sporturile de iarnă, urmează ca acolo să circule cel mai lung tren din lume, relatează CNN.
Pentru a sărbători cea de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară a țării s-a unit pentru a forma cel mai lung tren de pasageri din lume. Acesta are 100 de vagoane, 2.990 de tone și aproape doi kilometri lungime. Format din 25 de noi trenuri electrice „Capricorn”, trenul lung de 1.906 de metri a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri ai spectaculoasei linii Albula, inclusă în Patrimoniul Mondial UNESCO.
Linia Albula este renumită pentru curbele sale nesfârșite și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile, linia de 62 de kilometri dintre Thusis și St Moritz a fost construită în numai 5 ani, în ciuda faptului că include 55 de poduri și 39 de tuneluri. Înainte de finalizarea sa, în iulie 1904, oamenii făceau o călătorie riscantă de 14 ore pe drumuri accidentate, în trăsuri sau sănii trase de cai. Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri.
În mai puțin de 25 de kilometri, trenul a coborât de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării, la Preda, la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de curbe, viaducte și tuneluri. Deținătorii anteriori ai celui mai lung record de trenuri de pasageri din lume – Belgia și, înainte de aceasta, Țările de Jos – au folosit căile ferate cu ecartament standard și trasee de câmpie. Spre deosebire de majoritatea căilor ferate elvețiene și europene, care utilizează ecartamentul standard între șine, de 1,435 metri, șinele pe care a circulat acest tren se află la doar un metru distanță.