Astfel, Norvegia, care este atât un mare producător de hidrocarburi, cât şi un campion al maşinilor cu zero emisii, şi-a doborât propriul record stabilit în 2021 (64,5%), informează economica.net.
Prin comparaţie, maşinile electrice au reprezentat 8,6% din noile înmatriculări în primele nouă luni ale anului 2022 în Uniunea Europeană.
Numai în luna decembrie, în Norvegia maşinile electrice au reprezentat 82,8% din vânzări, mulţi norvegieni grăbindu-se să cumpere înaintea unei schimbări fiscale care va face aceste achiziţii mai scumpe.
Modelul Y de la Tesla a reprezentat 11,5% din vânzări, grupul deţinut de Elon Musk lăudându-se că a doborât recordul de vânzări atins în 1969 de legendarul Volkswagen Beetle.
Norvegia îşi propune ca toate maşinile sale noi să aibă emisii zero – electrice sau cu hidrogen – începând cu 2025, datorită în special unei impozitării foarte favorabile.
Însă odată cu maturizarea acestui segment de piaţă, autorităţile au început să reducă unele din beneficiile care au afectat serios finanţele publice. Începând cu 1 ianuarie, scutirea de TVA (25%) la achiziţionarea unui vehicul electric nou este valabilă doar în limita unui preţ de achiziţie de 500.000 de coroane (aproximativ 47.500 euro), sumele care depăşesc acest plafon fiind supuse impozitării.
Astăzi, una din cinci maşini care rulează pe drumurile norvegiene este complet electrică, un alt record mondial.
În ceea ce privește dinamica pieței mașinilor ecologice, exporturile de automobile electrice din China s-au dublat în luna noiembrie, atingând o valoare record pentru o singură lună, stimulată în special de faptul că producătorii euro europeni direcţionează producţia spre China, transmite Bloomberg, citat de dcnews.
Datele publicate de Administraţia vamală arată că producătorii auto din China au exportat vehicule electrice în valoare de 3,2 miliarde de dolari în luna noiembrie, în creştere cu 165% faţă de luna noiembrie a anului trecut şi cea mai ridicată valoare înregistrată vreodată într-o singură lună. Ţările europene precum Belgia şi Marea Britanie au fost cei mai mari importatori, preluând aproape 70% din livrările totale.