- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Europa explodează de locuri de muncă! Cum va crește numărul locurilor de muncă și ce oportunități se deschid

10 Sep, 11:34 • Bugiu ⁠Ana Maria
În următorii ani, este așteptată o creștere a forței de muncă în Europa. Ce uși se vor deschide pentru oameni.
Europa explodează de locuri de muncă! Cum va crește numărul locurilor de muncă și ce oportunități se deschid

Circa 60% dintre executivii care conduc companii de top din întreaga lume se așteaptă la o creștere a forței de muncă în Europa de Est, în următorii cinci ani, arată cea de-a cincea ediție a studiului „CxO Priorities 2024”, potrivit adevărul.ro.

În următorii ani, numărul locurilor de muncă va crește în America de Nord și Asia, cu aproximativ 48%, iar în Europa de Vest și de Sud va rămâne constant. În Germania, numărul va scădea.

Această scădere în Germania este explicată prin faptul că 61% din investițiile de capital ale firmelor germane sunt direcționate către piețe externe, în principal America de Nord, China și alte regiuni din Europa. Studiul Horváth subliniază că aceste preocupări sunt comune și în alte părți ale lumii.

Te-ar mai putea interesa și: 20.000 de locuri de muncă la stat au fost scoase în piață. Joburi noi pentru români

foto: locuri de muncă

Europa explodează de locuri de muncă! Cum va crește numărul locurilor de muncă și ce oportunități se deschid

În contextul crizelor succesive din ultimii ani, anul 2024 este văzut de companii ca un an de tranziție, cu accent pe creșterea volumelor vândute, mai degrabă decât pe mărirea prețurilor. Conform studiului Horváth, 66,5% dintre liderii din industria manufacturieră și 55,7% dintre cei din industria serviciilor consideră că sporirea volumelor vândute va fi punctul de pornire pentru creșterea veniturilor.

Pentru a răspunde provocărilor economice, în special creșterii prețurilor materiilor prime și perturbărilor lanțurilor de aprovizionare, companiile se concentrează pe îmbunătățirea structurii de costuri și profit. Reducerea costurilor de producție directe, inclusiv cu energia, dar și reducerea costurilor generale și administrative sunt priorități majore. Alte măsuri includ optimizarea costurilor cu materialele și reconfigurarea portofoliului de produse și servicii.

În vederea creșterii, atragerea de noi clienți prin extinderea cotei de piață actuale este considerată cea mai importantă soluție de 47% dintre executivii din industria manufacturieră și 32% din industria serviciilor. Alte strategii includ:

  • dezvoltarea de noi produse și servicii pentru clienții existenți (48% în industria manufacturieră și 28% în industria serviciilor)
  • intrarea pe noi piețe (20% în manufactură și 22% în servicii)

„Ediția din 2024 a studiului Horváth arată că mediul de business navighează într-un peisaj economic complex, unde abilitatea de a gestiona costurile și de a crește profitabilitatea este esențială. P

rin concentrarea pe ajustări structurale și eficiență operațională, companiile pot face față mai bine provocărilor actuale și se pot poziționa pentru creșterea viitoare, dar reducerea costurilor nu este suficientă pentru a crește competitivitatea.

Este nevoie de dezvoltarea unor structuri care să permită entităților regionale să acționeze mai autonom, și de cooperarea mai descentralizată, agilă și colaborativă, mai puțin ierarhică și controlată de la sediul central, pentru a putea valorifica la maxim oportunitățile aduse de fiecare piață în parte”, a declarat Maria Boldor, Managing Director, Horváth România.

Studiul „CxO Priorities 2024” a fost realizat prin chestionarea a peste 770 de executivi din 29 de țări, incluzând peste 40% CEO, și acoperind 14 industrii:

  • apărare
  • producție auto
  • construcții
  • energie
  • FMCG
  • minerit
  • asigurări și servicii financiare
  • bănci
  • telecomunicații
  • transport
  • logistică

Te-ar mai putea interesa și: Peste 7.000 de locuri de muncă anual în sistemul educațional privat. Un angajat ajunge și la 9.000 de lei pe lună