Comisia Europeană a arătat că Google a abuzat de poziția sa dominantă pentru a împiedica site-urile web să utilizeze alte firme decât platforma sa AdSense care furniza reclame. Practicile pe care le-a considerat ilegale au avut loc între 2006 și 2016.
Tribunalul, cu sediul în Luxemburg, a fost în mare parte de acord cu evaluările efectuate în acest caz de autoritatea de concurență a Uniunii Europene, dar a anulat amenda.
Google, amendă de 2,4 miliarde de euro, cam cât o tranşă PNRR pentru România
„Tribunalul (…) a confirmat majoritatea aprecierilor Comisiei, dar a anulat decizia de a impune Google o amendă de aproape 1,5 miliarde de euro, în special pe motiv că aceasta nu a luat în considerare toate circumstanțele relevante în evaluarea duratei clauzelor contractuale pe care le-a considerat abuzive”, au declarat judecătorii.
Amenda AdSense este una din cele trei primite de Google în UE. Investigația a fost demarată după o plângere din partea Microsoft în 2010.
Google a declarat că a modificat contractele în 2016.
Săptămâna trecută, compania Google a pierdut în instanță lupta împotriva unei amenzi de 2,42 de miliarde de euro aplicată pentru utilizarea serviciului său de comparare a prețurilor pentru a obține un avantaj neloial față de rivalii europeni mai mici.
Autoritățile de reglementare din UE susțin că societatea leagă serviciile sale gratuite din Marketplace cu rețeaua socială într-un efort de a-și submina rivalii, conform ziarului.
Decizia Comisiei Europene ar putea veni încă de luna viitoare și ar marca una dintre investigațiile finale supravegheate de Margrethe Vestager, actuala ocupantă a portofoliului de comisar pentru Concurență. Aceasta va fi înlocuită în noua componență a Comisiei Europene de Teresa Ribera din Spania.
Meta și blocul comunitar nu au răspuns imediat la solicitările Reuters de comentarii. Meta mai este sub lupă și în cazul aplicării Digital Markets Act, legislația europeană care asigură în UE concurența loială.
Facebook a cerut utilizatorilor să plătească pentru accesul al serviciile sale sau să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicate țintită. UE nu este de acord cu această practica.
Facebook a mai luat o amendă de 1,2 miliarde de euro în 2023 pentru încălcarea legislației privind datele personale în UE, în timp ce în 2019 a plătit o amendă de 5 miliarde de dolari în SUA după scandalul Cambride Analytica.