Pe parcursul a trei generații, o mică firmă care producea diferite tipuri de brânză artizanală s-a transformat într-una dintre cele mai mari companii alimentare din întreaga lume, relatează agro-tv.ro. Este vorba despre firma Groupe Lactalis din Franța, deținută de familia Besnier, alcătuită din trei frați, care înregistrează cea mai mare avere făcută vreodată din produsele lactate.
Groupe Lactalis este firma din Franța, care la începuturile sale, producea diferite tipuri de brânză artizanală. Cu toate acestea, pe parcursul a trei generații, compania a devenit una dintre cele mai mari în domeniul lactatelor. Firma este deținută de familia Besnier, alcătuită din trei frați.
Cei trei frați care dețin una dintre cele mai mari companii alimentare din întreaga lume la ora actuală sunt Jean-Michel (55 ani), Emmanuel (52 ani) și Marie (42 ani). Familia deține, la ora actuală, o avere combinată de 14.7 miliarde de dolari, depășind-o pe cea a canadianului Lino Saputo, fondatorul producătorului de brânză Saputo și pe cea a americanului Jim Leprino, președintele celei mai mari firme de brânză mozzarella, la nivel mondial.
Veniturile Lactalis au crescut cu 28% pe parcursul anului trecut, în ciuda inflației. Astfel, câștigurile înregistrate de compania din domeniul lactatelor ajungeau la suma uriașă de 28.3 miliarde de euro.
În tot acest timp, costurile mari din segment au dus la micșorarea profitului net cu până la 14%, mai exact, la 384 milioane de euro. Marja de profit identificată era de 1.4%.
Performanțele identificate pe parcursul anului trecut au plasat compania din domeniul lactatelor în top 10 cele mai mari firme alimentare din lume, din perspectiva vânzărilor. Așadar, Groupe Lactalis i-a tăiat fața rivalului Danone SA, dar cu toate acestea, a rămas în urma firmei Heineken NV.
În ultimele săptămâni, familia Besnier a avut multă presiune asupra ei, având în vedere că guvernul francez le-a transmis producătorilor de alimente să reducă prețurile produselor. Totul se întâmplă în contextul unei inflații accelerate. În ceea ce privește acest subiect, premierul Elisabeth Borne s-a arătat încrezător, spunând că prețurile mai mici ar trebui să se identifice în magazine în scurt timp posibil.
„Trebuie să vedem acest lucru în supermarketuri în cel mai scurt timp posibil”, a declarat săptămâna trecută premierul Elisabeth Borne.