Ferrari vizează să cucerească și segmentul pieței mașinilor electrice, lansând un model care va costa cel puțin 500.000 de euro (535.000 de dolari), conform unei surse citate de Reuters. Această mișcare strategică vine în contextul în care producătorul italian de automobile de lux se pregătește să deschidă o nouă fabrică la Maranello, în Italia, pentru a produce acest nou model electric și pentru a extinde capacitatea de producție a grupului cu până la o treime.
Într-un segment auto mai puțin explorat până acum, Ferrari își propune să atragă clienți bogați, evidențiind încrederea într-o piață dominată de vehicule electrice de masă, ale căror prețuri sunt în scădere datorită cererii limitate. Comparativ cu alte mărci de lux, cum ar fi Porsche cu modelul său Taycan care începe de la aproximativ 100.000 de euro, Ferrari păstrează o distanță semnificativă în privința prețului, menținându-și exclusivitatea și prețurile ridicate care definesc marca.
Marca italiană, cunoscută pentru motoarele sale zgomotoase pe benzină, demonstrează astfel încredere în faptul că șoferii ultra-bogați vor fi dispuși să adopte acest nou model electric, chiar dacă pe piața de masă prețurile vehiculelor electrice scad drastic din cauza unei cereri fluctuante. Prețul de bază, care exclude caracteristicile și opțiunile personalizate, ce pot adăuga între 15-20%, este semnificativ mai mare decât prețul mediu de vânzare al unui Ferrari din primul trimestru al acestui an, de aproximativ 350.000 de euro, incluzând extraopțiunile.
Spre deosebire de Ferrari, modelul electric Taycan de la Porsche începe de la aproximativ 100.000 de euro, subliniind segmentul exclusivist vizat de producătorul italian. Deși Ferrari nu a oferit comentarii oficiale despre prețul primului său EV sau despre noua fabrică, surse anonime indică faptul că uzina din Maranello va deveni complet operațională în trei-patru luni.
Te-ar putea interesa și: Comisia Europeană declară război mașinilor electrice din China. Importurile ar urma să fie taxate și cu 38%
Noua fabrică va permite Ferrari să crească producția anuală la aproximativ 20.000 de vehicule, o creștere considerabilă față de cele sub 14.000 de unități livrate anul trecut. Aceasta reprezintă o provocare, dat fiind că exclusivitatea este esențială pentru prestigiul mărcii și pentru menținerea prețurilor ridicate. Totuși, succesul recent al modelului SUV Purosangue, lansat în 2022, arată că Ferrari poate extinde oferta fără a compromite exclusivitatea.
Fabio Caldato, manager de portofoliu la AcomeA SGR, care deține acțiuni Ferrari, a remarcat că cererea pentru Ferrari este în creștere și că există spațiu pentru a răspunde parțial acestei cereri fără a afecta exclusivitatea. Listele de așteptare pentru anumite modele pot depăși doi ani, iar acest lucru este văzut ca un simbol al statutului. De asemenea, se observă o creștere a numărului de clienți bogați din piețele emergente, cum ar fi India și Orientul Mijlociu.
Noua uzină din Maranello va adăuga o linie de asamblare pentru vehiculele pe benzină, hibride și electrice, inclusiv componente pentru acestea. Un al doilea model electric este deja în curs de dezvoltare, deși se află într-un stadiu incipient, iar Ferrari ar putea să nu crească imediat producția la 20.000 de vehicule pe an.
Directorul general Benedetto Vigna a afirmat că noua fabrică va oferi flexibilitatea și capacitatea tehnică necesare pentru anii următori. Ferrari va menține politica de a limita producția fiecărui model, indiferent de succesul acestuia, pentru a păstra exclusivitatea.