Din cauza problemelor din sistemul de învățământ, Franța a luat o decizie radicală! Vor fi introduse orele de dictare.
Ministerul Educației din Franța a anunțat noile decizii drastice pentru a îmbunătăți nivelul elevilor la Limba Franceză și Matematică. Pe lista inițiativelor transmise profesorilor se numără ore suplimentare de citit și exerciții zilnice de dictare, relatează RFI. Conform ultimelor date făcute public, 27% dintre elevi nu pot citi la intrarea în liceu, a subliniat ministrul francez al Educației Pap Ndiaye, anunță Digi24.
Oficialul consideră că această scădere a nivelului de lectură este un „punct de nemulțumire și îngrijorare majoră”. Astfel, francezii vor ca rezultatele să fie rapid cu totul și cu totul altele.
„Scăderea la nivel național observată în 2022 privește toate clasele, indiferent de profilul lor social”, a transmis ministerul, referindu-se la rezultatele testelor de competențe la nivel național pentru elevii din ultimul an de școală primară, clasa a V-a, cunoscut în Franța ca CM2.
Te mai poate interesa și: Vin ninsorile în România! Meteorologii anunță cum va fi vremea în România, până pe 6 februarie
Bilanțurile publicate de angajații de la minister scot în evidență faptul că, în 1987, studenții au făcut 10,7 greșeli, iar astăzi fac o medie de 19,7 greșeli la un test. Drept urmare, Ministerul Educației în Franța a prezentat joi un set de măsuri pentru a remedia problema. O circulară care conține mai multe măsuri pentru îmbunătățirea nivelului de ortografie al elevilor francezi a fost transmisă profesorilor pe 12 ianuarie, scrie Le Parisien.
Pe lista măsurilor oficiale luate de francezi se numără dictarea zilnică și orele suplimentare de lectură. Luând în considerare că numărul de erori din lucrările elevilor aproape s-a dublat în 34 de ani, Pap Ndiaye, ministrul Educației Naționale, a optat pentru dictarea zilnică pentru elevii din CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a).
Ministrul a anunțat că are în plan să-i oblige pe studenții CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a) să scrie și să citească cel puțin două ore pe zi. Dacă această măsură este deja aplicată mai mult sau mai puțin în anumite clase, Pap Ndiaye vrea ca elevii să citească cel puțin „două texte lungi”, de 1.000 de cuvinte fiecare, în fiecare săptămână, iar acest lucru va crea o adevărată schimbare în sistemul de educație.
De altfel, ministrul are în plan ca accentul să fie pus pe viteza de citire și capacitatea de a înțelege rapid. Măsura a declanșat dezbateri aprinse, iar mulți condamnă dictarea în școli afirmând că e o întoarcere în timp și un exercițiu de control, relatează News Trenddetail.
„Imaginea profesorului care dictează un fragment din Alphonse Daudet, în timp ce circula prin clasă cu mâinile la spate, este hilară”, spune Jean-Christophe Pellat, profesor emerit de lingvistică la Universitatea din Strasbourg.
Ai mai putea citi și: Fonduri europene 2023. Șanse mai mari pentru micii agricultori din România!