Planul, care are în vizor extinderea și modernizarea rețelei feroviare din Franța, include lansarea în marile centre urbane a unor trenuri de mare viteză pentru navetiști, similare sistemului RER din Paris, a spus premierul țării Elisabeth Borne. Scopul anunțului este de a aborda inegalitățile dintre Paris și alte regiuni ale Franței privind infrastructura publică care a dus la scumpirea transportului pentru milioanele de navetiști, scrie Reuters.
“Lipsa accesului la transport înseamnă uneori că trebuie să renunți la o ofertă de muncă, să ratezi educația, să nu vezi o persoană dragă”, a completat Borne.
Mai citește și: Lista şcolilor cu risc seismic va fi asctualizată săptămânal: 45 de clădiri se pot prăbuşi oricând
Emmanuel Macron , președintele Franței, spunea în luna noiembrie a anului trecut că dorește să vadă rețele regionale de trenuri puse în funcțiune în cel puțin 10 orașe mari. Macron nu a spus în acel moment, modalitatea prin care vor fi finanțate sau când vor fi luate primele măsuri pentru a pune în aplicare aceste planuri.
Accesul la transportul public cu prețuri accesibile este o problemă de natură politică sensibilă în Franța. Primul mandat al lui Macron a fost marcat de protestele Vestelor Galbene, care au pornit din cauza prețurilor ridicate la carburanți și a scos la iveală frustrarea oamenilor ce locuiesc în zonele rurale.
Aflată în jurul Parisului, Ile-de-France este una dintre cele mai dens populate zone din lume, și are deja un sistem feroviar suburban extins, Rapid Regional Express, sau, prescurtat, RER.
Operatorul feroviar controlat de către stat, SNCF, a raportat la începutul acestei săptămâni venituri record de 41,35 miliarde de euro pentru anul 2022, un șoc pentru companie, în creștere cu 19 % față de anul 2021, și cu un profit net de 2,4 miliarde de euro.
Șeful grupului SNCF, Jean-Pierre Farandou, declara vara trecută că investițiile în infrastructura feroviară nu au fost îndeajuns în comparație cu sistemele feroviare de stat din țările vecine. Farandou estima la acea vreme că ar costa 100 de miliarde de euro pentru a dubla utilizarea garniturilor feroviare în Franța și pentru a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2050.
Te-ar mai putea interesa și: Poșta Română a făcut anunțul! Distribuirea voucherelor de energie se încheie la finalul săptămânii viitoare. Ce se întâmplă cu românii care nu au primit încă ajutorul