- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Fructele premium, vândute la prețuri astronomice: un ananas Rubyglow – 1.800 de lei, o căpșună Oishii – 30 de lei

21 May, 13:53 • Stefan Simion
Fructele premium, printre care soiul de ananas Rubyglow, produs în Costa Rica, sau căpșunele Oishii sunt unele cu totul și cu totul aparte. Nu prea mai găsești nicăieri în lume un soi de ananas care să coste... 400 de dolari (1.800 de lei) bucata sau o căpșună de 30 de lei (50 de dolari pachetul de opt căpșuni).
Fructele premium, vândute la prețuri astronomice: un ananas Rubyglow - 1.800 de lei, o căpșună Oishii - 30 de lei

Deliciosul ananas care costă o avere este un fruct cu exterior roșu și cu o dulceață intensă. El poate fi cumpărat de la Melissa’s Produce, un magazin de fructe și legume din California. Del Monte, un angrosist care vinde o varietate de fructe și legume, dar care este specializat în ananas, a avut nevoie de un deceniu și jumătate pentru a dezvolta deliciosul fruct. O recoltă limitată a fost disponibilă pentru prima dată în China, la începutul acestui an. Recent, Del Monte a vrut să testeze fructul pe piața din Statele Unite, iar Melissa a început să-l vândă la preț astronomic.

Fructele premium, vândute la prețuri astronomice

Mai exact, un singur fruct Rubyglow costă 395,99 dolari (aproximativ 1.813 lei) la Melissa’s Produce din California, potrivit CNN

fructele premium

Deși și americanii se confruntă cu majorări de prețuri la alimente și cei mai mulți cetățeni se străduiesc să cheltuiască cât mai puțin pe acestea, fructele premium sunt încă la mare căutare. Acest aspect l-a și convins pe Del Monte să aducă Rubyglow, care este cultivat în Costa Rica, în Statele Unite.

Citeste si Codul de pe fructe și legume prin care îți dai seama care sunt mai proaspete. Te va ajuta la buget

Consumatorii sunt dispuși să plătească pentru ceva care este special”, a spus Cindy van Rijswick, strateg pentru produse proaspete pentru echipa globală de cercetare a Rabobank. Când vine vorba de produse de specialitate, „există întotdeauna o mică piață pentru restaurante de ultimă generație, pentru mâncăruri sau pentru anumite canale online”, a spus aceasta.

Americanii au devenit interesați în special de noile soiuri de fructe în ultimii ani, plătind prețuri astronomice pentru merele Honeycrisp, pentru strugurii Cotton Candy, pentru Sumo Citrus sau  pentru căpșunile japoneze cultivate vertical. Totuși, un ananas de 400 de dolari este considerat exagerat.

Merele Honeycrisp, strugurii Cotton Candy, citricele Sumo și căpșunele Oishii, deși au prețuri astronomice, sunt la mare căutare

Când mărul Honeycrisp a fost introdus în urmă cu peste 30 de ani, nu existau multe opțiuni de mere în supermarket. În scurt timp, acest soi a devenit extrem de popular. Strugurii Cotton Candy au devenit rapid populari după lansarea din 2011, iar citricele Sumo (un hibrid de portocale, pomelo și mandarine) au avut o ascensiune treptată, dar sigură. Oishii a vândut căpșuni de specialitate la 50 de dolari pentru un pachet de opt (aproximativ 30 de lei o căpșună). Astăzi, datorită îmbunătățirilor tehnologice, prețul lor a scăzut la 10-14 dolari.

Citeste si Doi studenţi din Buzău au construit o afacere de succes revoluţionând agricultura. Fructele de vară pe care tinerii le recoltează şi în luna noiembrie

Del Monte a continuat să inoveze, iar în 2020 a lansat ananasul Pinkglow cu pulpa roz, destinat cadourilor de lux și promovării pe rețelele sociale.

fructele premium

Inițial vândut la 50 de dolari, astăzi se găsește la prețuri cuprinse între 8 și 29 de dolari.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult