Deliciosul ananas care costă o avere este un fruct cu exterior roșu și cu o dulceață intensă. El poate fi cumpărat de la Melissa’s Produce, un magazin de fructe și legume din California. Del Monte, un angrosist care vinde o varietate de fructe și legume, dar care este specializat în ananas, a avut nevoie de un deceniu și jumătate pentru a dezvolta deliciosul fruct. O recoltă limitată a fost disponibilă pentru prima dată în China, la începutul acestui an. Recent, Del Monte a vrut să testeze fructul pe piața din Statele Unite, iar Melissa a început să-l vândă la preț astronomic.
Mai exact, un singur fruct Rubyglow costă 395,99 dolari (aproximativ 1.813 lei) la Melissa’s Produce din California, potrivit CNN
Deși și americanii se confruntă cu majorări de prețuri la alimente și cei mai mulți cetățeni se străduiesc să cheltuiască cât mai puțin pe acestea, fructele premium sunt încă la mare căutare. Acest aspect l-a și convins pe Del Monte să aducă Rubyglow, care este cultivat în Costa Rica, în Statele Unite.
Citeste si Codul de pe fructe și legume prin care îți dai seama care sunt mai proaspete. Te va ajuta la buget
„Consumatorii sunt dispuși să plătească pentru ceva care este special”, a spus Cindy van Rijswick, strateg pentru produse proaspete pentru echipa globală de cercetare a Rabobank. Când vine vorba de produse de specialitate, „există întotdeauna o mică piață pentru restaurante de ultimă generație, pentru mâncăruri sau pentru anumite canale online”, a spus aceasta.
Americanii au devenit interesați în special de noile soiuri de fructe în ultimii ani, plătind prețuri astronomice pentru merele Honeycrisp, pentru strugurii Cotton Candy, pentru Sumo Citrus sau pentru căpșunile japoneze cultivate vertical. Totuși, un ananas de 400 de dolari este considerat exagerat.
Când mărul Honeycrisp a fost introdus în urmă cu peste 30 de ani, nu existau multe opțiuni de mere în supermarket. În scurt timp, acest soi a devenit extrem de popular. Strugurii Cotton Candy au devenit rapid populari după lansarea din 2011, iar citricele Sumo (un hibrid de portocale, pomelo și mandarine) au avut o ascensiune treptată, dar sigură. Oishii a vândut căpșuni de specialitate la 50 de dolari pentru un pachet de opt (aproximativ 30 de lei o căpșună). Astăzi, datorită îmbunătățirilor tehnologice, prețul lor a scăzut la 10-14 dolari.
Del Monte a continuat să inoveze, iar în 2020 a lansat ananasul Pinkglow cu pulpa roz, destinat cadourilor de lux și promovării pe rețelele sociale.
Inițial vândut la 50 de dolari, astăzi se găsește la prețuri cuprinse între 8 și 29 de dolari.