Atunci când vine vorba despre ciocolată, se pare că germanii nu se întrec cu gluma. Consumul pe cap de locuitor a crescut la aproape 10 kilograme, așa cum arată ultimele informații relatate de stiripesurse.ro.
În ciuda inflației crescute și a prețurilor ridicate din economie, se pare că germanii nu renunță la ciocolată. Concret, consumul a crescut la aproape 10 kilograme pe cap de locuitor. Responsabilii din domeniu au mărit producția cu până la 1.7%, astfel, 1.2 milioane de tone de ciocolată sunt fabricate, așa cum afirmă Asociația Germană a Industriei de Cofetărie (BDSI), cu sediul la Bonn.
Estimările evidențiază că fiecare cetățean german va consuma mai mult de un iepuraș de ciocolată în perioada sărbătorilor de Paște. Din acest motiv, industria de profil urmează să producă 108 astfel de produse pentru vânzarea în Germania.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: România, mai săracă de la o zi la alta! Singura fabrică de ciocolată din țară a cerut insolvența, după 25 de ani de activitate
Industria cofetăriei, pe de altă parte, nu este scutită de rata crescută a inflației și de prețurile ridicate. Costurile pentru produsele din acest segment le depășesc pe cele alocate pentru producția propriu-zisă cu până la 4.5%. Valoarea totală acordată pentru fabricare se ridică la 6.2 miliarde de euro, iar exporturile au crescut puternic.
La începutul anilor 1980, estimările privind consumul pe cap de locuitor era unul considerabil de mic: 6.5 kilograme pe an. Acest lucru ne arată că dezbaterile dezvoltate în jurul alimentației sănătoase nu au afectat apetitul germanilor. O purtătoare de cuvânt a BDSI precizează că, odată cu trecerea timpului, produsele de ciocolată s-au schimbat semnificativ în ultimele două decenii.
Mai mult decât atât, BDSI evidențiază că gustul preferat al germanilor este cel al ciocolatei cu lapte, chiar dacă mulți producători au ales să adauge ciocolată neagră cu cantități mari de cacao în gama lor de produse. Pe piața din Germania se regăsesc din ce în ce mai multe sortimente vegane în care se utilizează cacao din țările de origine.
„Aceste cifre ar trebui însă interpretate cu prudenţă deoarece definiţiile privind produsele de ciocolată s-au schimbat în ultimele decenii.
Gustul preferat rămâne cel al ciocolatei cu lapte în pofida faptului că mulţi producători au adăugat ciocolata neagră cu cantităţi mari de cacao în gama lor de produse.
Variante şi produse vegane care folosesc cacao din anumite ţări de origine, precum Ecuador sau Peru, sunt oferite din ce în ce mai mult pe piaţă”, spune reprezentanta BDSI.
Citește și despre următorul subiect: Ciocolata Toblerone este obligată să renunțe la logo-ul care a consacrat-o. Motivul surprinzător pentru care s-a luat această decizie