Procesul vizează practicile de publicitate digitală ale gigantului tehnologic american Google, grupurile media susţinând că „au suferit pierderi din cauza unei pieţe mai puţin competitive”, potrivit unui comunicat transmis de firmele de avocatură Geradin Partners şi Stek, care reprezintă organizaţiile.
„Fără abuzul de poziţie dominantă din partea Google, companiile media ar fi primit venituri semnificativ mai mari din publicitate şi ar fi plătit taxe mai mici pentru serviciile de tehnologie publicitară”, se adaugă în comunicatul citat de Politico.
Printre grupurile media se numără unele dintre cele mai importante companii de ştiri din Europa, printre care Axel Springer (care deţine BILD, Business Insider şi Politico), Schibsted, cu sediul în Norvegia, şi grupuri din Benelux, precum DPG Media şi Mediahuis. Coaliţia susţine că acoperă 17 ţări europene.
Procesul a fost intentat la un tribunal olandez. În luna iunie a anului trecut, Comisia Europeană a trimis acuzaţii antitrust către Google cu privire la activitatea sa publicitară.
„Google lucrează în mod constructiv cu editorii din întreaga Europă”, a declarat directorul juridic al Google, Oliver Bethell, adăugând că procesul „este speculativ şi oportunist”. „Ne vom opune cu fermitate şi pe baza faptelor”.
CEO-ul Google, Sundar Pichai, a abordat greşelile companiei în materie de inteligenţă artificială, care au determinat compania să-şi retragă offline funcţia de generare de imagini Gemini, pentru teste suplimentare, afirmând, într-o notă de marţi seară, că acestea sunt ”inacceptabile”, transmite CNBC.
Pichai a numit inexactităţile ca fiind ”problematice” şi a spus că ”i-au ofensat pe utilizatorii noştri şi au arătat părtiniri”. Informaţia a fost publicată pentru prima dată de Semafor.
Google a lansat pe piaţă generatorul de imagini la începutul acestei luni, prin Gemini, principalul grup de modele AI al companiei. Instrumentul permite utilizatorilor să introducă solicitări pentru a crea o imagine.
În ultima săptămână, utilizatorii au descoperit inexactităţi istorice care au devenit virale online, iar compania a retras funcţia săptămâna trecută, spunând că o va relansa în săptămânile următoare.
”Ştiu că unele dintre răspunsurile sale au ofensat utilizatorii noştri şi au arătat părtinire – pentru a fi clar, este complet inacceptabil şi am înţeles greşit. Nicio AI nu este perfectă, mai ales în această etapă emergentă a dezvoltării industriei, dar ştim că ştacheta este ridicată pentru noi”, a spus Pichai.
Ştirea urmează după ce gigantul tehnologic a schimbat numele chatbotului său din Bard în Gemeni, la începutul acestei luni.
Nota lui Pichai afirmă că echipele au lucrat non-stop pentru a rezolva problemele şi că Google va institui un set clar de măsuri şi schimbări structurale, precum şi ”procese de lansare îmbunătăţite”.
”Întotdeauna am căutat să oferim utilizatorilor informaţii utile, precise şi imparţiale în produsele noastre. De aceea oamenii au încredere în ele. Aceasta trebuie să fie abordarea noastră pentru toate produsele noastre, inclusiv produsele noastre emergente de AI”, a scris Pichai în notă.