Un serviciu internațional de streaming anunță că a fost victima unui atac informatic de proporții care a pus în pericol conturile și datele utilizatorilor săi. În urma unui atac informatic care a afectat peste 15.000 de conturi Roku luna trecută, compania a declarat vineri, 12 aprilie, că a descoperit un al doilea incident de securitate care a afectat alte 576.000 de conturi de utilizator, transmite Variety.
Serviciul de streaming Roku a transmis că a resetat parolele pentru toate conturile afectate și că îi notifică direct pe clienții respectivi cu privire la acest incident. Potrivit companiei, în mai puțin de 400 de cazuri, „actori rău intenționați” au făcut achiziții neautorizate de abonamente la servicii de streaming și/sau produse hardware Roku folosind metoda de plată stabilită pentru aceste conturi. Roku a declarat că rambursează sau anulează taxele pentru conturile care au fost compromise și folosite pentru a face achiziții ilicite.
Te-ar putea interesa și: Disney anunță o investiție gigant de 1,5 miliarde de $ în creatorul Fortnite. Taylor Swift, „asul” din mâneca celei mai mari companii de entertainment
În plus, reprezentanții serviciului de streaming au precizat că au activat autentificarea cu doi factori (2FA) pentru toate conturile Roku, chiar și pentru cele care nu au fost afectate de incidentele recente. Ca urmare, data viitoare când utilizatorii vor încerca să se conecteze online la contul lor, un link de verificare va fi trimis la adresa de e-mail asociată contului; utilizatorii vor trebui să facă clic pe link-ul din e-mail înainte de a putea accesa contul.
Roku a precizat că hackerii nu au obținut acces la nicio informație personală sensibilă în urma acestui atac asupra platformei de streaming, inclusiv datele de pe carturile clienților.
„În timp ce numărul total de conturi afectate reprezintă o fracțiune mică din cele peste 80 de milioane de conturi active ale Roku, implementăm o serie de controale și contramăsuri pentru a detecta și descuraja viitoarele incidente de umplere a credențialelor”, au declarat reprezentanții companiei de streaming.
Platforma de streaming și-a încurajat utilizatorii să-și creeze o „parolă puternică și unică” pentru contul lor (folosind un amestec de cel puțin opt caractere, inclusiv numere, simboluri și litere mici și mari). De asemenea, și-a sfătuit clienții să „rămână vigilenți”, fiind atenți la orice „comunicări suspecte care par să provină de la Roku, cum ar fi solicitări de a vă actualiza detaliile de plată, de a împărtăși numele de utilizator sau parola sau de a da clic pe link-uri suspecte”.
Citește și: Lovitură sub centură pentru Netflix! Un nou serviciu de streaming se lansează în România și are filme de top