O pană majoră a serviciilor Microsoft afectează firme şi utilizatori din întreaga lume. Sunt afectate mai ales companiile aeriene, radiodifuzorii și băncile. În SUA, companii aeriene importante ca American Airlines, Delta Airlines şi United Airlines au oprit zborurile, iar numărul de urgenţă 911 nu e disponibil, indică CNN. UAL şi Allegiant Air şi-au blocat, de asemenea, zborurile la sol.
Probleme sunt și în Europa. Aeroportul din Berlin raportează întârzieri din cauza defecțiunii tehnice, iar în Spania sunt afectate toate aeroporturile țării.
În Franţa, jurnalişti de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunţat probleme tehnice majore care perturbă emisia.
Această pană a fost cauzată de o actualizare a antivirusului dezvoltat de societatea Crowdstrike.
Este vorba despre ”blue screen of the death”, o pagină albastră afişată pe computere echipate cu un sistem de operare Windows, în pană.
Mulţi utilizatori au descoperit acest ”ecran albastru” vineri. Mai ales întreprinderi au fost afectate şi nu particulari, din cauză că antivirusul este o soluţie destinată profesioniştilor.
Microsoft a declarat că investighează problema, dar nu a subliniat până acum că ar fi vorba de un atac cibernetic.
”Achetăm cu privire la o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accede la diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”, anunţă multinaţionala americană într-un comunicat publicat vineri dimineaţa.
”Serviciile noastre sunt în curs de îmbunătăţire, în timp ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, anunţă întreprinderea pe X.
Mai multe zboruri de pe aeroportul Otopeni au întârzieri. Sunt probleme și la serviciile de check-in și la bagaje.
Oficialii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti au anunţat, vineri, că şapte zboruri care urmau să fie operate pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti sunt afectate de pana de serviciu majoră semnalată de Microsoft.
Wizz Air își sfătuiește clienții să meargă la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zbor, în urma incidentului raportat vineri. „Sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți. Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terțe părți. Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile. Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent: Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air; Sistemul de rezervare; Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare; Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente. În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-inul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, a transmis compania.
Și compania Ryan Air anticipează probleme la check-in.