Criza economică cu care se confruntă întreg globul, pune presiune pe absolut toată lumea, dar se parte că și retailerii din îndustria fast-fashion sunt profund afectați de schimbarea obiceiurilor de consum. Retailerul suedez de haine și accesorii H&M a anunțat că va concedia aproximativ 1.500 de persoane pentru a reduce costurile, pe fondul diminuării cererii. Compania suedeză are aproximativ 155.000 de angajați. Se estimează că restructurarea va genera economii anuale de circa 182 milioane euro, care vor deveni vizibile în a doua jumătate a anului 2023.
Alte articole: Rușii au găsit o modalitate să fenteze sancțiunile occidentale ca să-și cumpere haine Zara și pantofi Nike
În primăvară, H&M a anunțat va închide 240 de magazine la nivel global, inclusiv ca efect al sistării operațiunilor din Rusia, Belarus și Ucraina, pe fondul războiului. Rusia reprezenta a doua cea mai mare piață a companiei, cu 4% din totalul vânzărilor. Fără închiderile din Rusia, Ucraina și Belarus, vânzările în luna martie ar fi crescut cu 11%.
H&M se confruntă cu probleme pe două dintre cele mai mari piețe ale sale, a remarcat Financial Times: în trecut, grupul s-a confruntat cu un boicot în China, când jucătorul de fast-fashion a încetat să-și mai aprovizioneze bumbac din regiunea Xinjiang, pe fondul unor acuzații de muncă forțată.
Per global, pentru acest an, H&M Group a planificat să deschidă 95 de magazine, în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est, dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine mai puțin, conform Retail Detail. Anul trecut, până la 1.800 de magazine H&M au fost închise temporar, pe parcursul trimestrului încheiat pe 28 februarie 2021, reprezentând circa 36% din numărul total de magazine fizice. În România, H&M și-a majorat afacerile în prima jumătate a anului fiscal, după o revenire puternică a vânzărilor în trimestrul al doilea, în pofida reducerii numărului de magazine din rețeaua locală
Vânzările H&M în România au crescut de peste două ori în trimestrul al doilea (perioada 1 martie-31 mai) comparativ cu intervalul similar al anului trecut, până la 542 milioane de coroane suedeze (53,27 milioane euro). Vânzările au avansat cu 102% exprimate în coroane (+120% în lei), de la 268 milioane de coroane în trimestrul al doilea din 2020.
Creșterea vine după un declin anual de 18% (-13% în lei) înregistrat în primul trimestru. Retailerul suedez a închis un magazin pe piața locală în intervalul analizat, rămânând cu o rețea de 56 de unități. La nivelul primului semestru fiscal, între 1 decembrie 2020 și 31 mai 2021, vânzările H&M în România s-au majorat cu 19% (+27% în lei), la 1,046 miliarde de coroane (102,8 milioane euro).