Criza se simte din ce în ce mai puternic în Grecia. Sute de unități de cazare au fost scoase la vânzare. Majoritatea hotelurilor vândute au fost achiziționate de investitori locali și străini, care intenționează să profite de potențialul turistic – și în această vară, teritoriul elen nu va duce lipsă de turiști.
În general, hotelurile scoase la vânzare sunt mici și mijlocii, afaceri de familie, cu 10-30 de camere. 204 unități hoteliere au fost scoase la vânzare pe internet, potrivit E-Real Estates.
Acest fenomen este atribuit în mare parte provocărilor din industrie, care îi afectează cel mai mult pe proprietarii afacerilor mici: crize consecutive, împrumuturi, reglementări nesigure, escaladarea prețurilor la energie, inflația și creșterea prețurilor pe lanțul de aprovizionare, a transmis Themistoklis Bakas, președintele E-Real Estates. Din aceste cauze, afaceriștii locali au consemnat scăderi semnificative ale veniturilor, respectiv creșterea cheltuielilor.
Proprietarii care se confruntă cu cele mai mari provocări sunt Omonia, Gazi, Plaka, Votanikos, Kifissia, Attica. Proprietățile se vând la prețuri destul de mici comparativ cu restul Europei, au avertizat jurnaliștii greci.
Pe unele insule, inclusiv Paros, Zakynthos, Santorini, Skiathos, Mykonos, Spetses, Kefalonia, Rhodos, Naxos, Skopelos, Syros și Sifnos, prețurile hotelurilor scoase la vânzare sunt mai mari și au prețuri de pornire de aproximativ 620.000 de euro, informează Greek Reporter.
În zone precum Evia, care a suferit incendii semnificative în vara anului 2021, Halkidiki, Kamena Vourla, Ioannina și Arachova, prezintă de asemenea hoteluri de vânzare, cu prețuri de pornire începând de la 650.000 de euro.
În ultimele luni, zeci de hoteluri din Grecia, în valoare totală de 320 de milioane de euro, și-au schimbat proprietarul, notează Greek Travel Pages.