Hyundai Motor a oficializat semnarea unui acord pentru vânzarea ambelor facilități de producție cu o capacitate de peste 300.000 de unități an pe care le avea în Rusia, marcând astfel retragerea grupului sud-coreean de pe piața auto rusă. Această mișcare vine în urma invaziei asupra Ucrainei de către Moscova. Astfel, Hyundai Motor devine astfel cel mai recent producător auto global care a ales să renunțe la prezența sa în această regiune, după cum transmite Reuters.
În plus față de această decizie strategică, trebuie menționat că, în cursul anului 2023, compania Art-Finance a realizat o altă tranzacție semnificativă prin achiziționarea activelor Volkswagen. Această mișcare, împreună cu retragerea Hyundai Motor, sugerează o schimbare semnificativă în dinamica pieței auto rusă, pe fondul evenimentelor geopolitice ce au condus la ieșirea mai multor companii occidentale din această regiune. Invazia Rusiei asupra Ucrainei a generat o serie de consecințe economice și politice, determinând tot mai multe corporații occidentale să-și revizuiască prezența și investițiile în Rusia. Astfel, retragerea Hyundai Motor și alte tranzacții similare evidențiază o schimbare semnificativă în peisajul economic al regiunii.
Cumpărătorul rus, Art-Finance, a anunțat finalizarea achiziției uzinei Hyundai din Sankt Petersburg în această săptămână, obținând aprobarea pentru tranzacție din partea Guvernului rus și a Serviciului Federal Antimonopol. Activele Hyundai, acum parte a portofoliului AGR Group, controlat de Art-Finance, au fost integrate cu succes în structura companiei.
Potrivit comunicatului emis de compania rusă, activele preluate de la Hyundai cuprind două unități de producție situate în Sankt Petersburg: o fabrică în zona industrială Kamenka și o uzină în zona industrială Shushary. Capacitatea anuală combinată a acestor două facilități este estimată la aproximativ 300.000 de vehicule. Este de menționat că Art-Finance este deținută de către Andrei Pavlovich, care a realizat, în luna mai a anului 2023, achiziționarea activelor Volkswagen din Rusia.
Majoritatea producătorilor auto din Europa, Japonia și Coreea de Sud au decis să-și suspende producția și să se retragă de pe piața rusă în urma invaziei din februarie 2022. În cadrul acestui context, grupul francez Renault a încheiat o tranzacție semnificativă, vânzând statului rus participația majoritară deținută la producătorul auto rus Avtovaz pentru doar o rublă. Această tranzacție include și o opțiune prin care Renault poate răscumpăra această participație în decurs de șase ani.
De asemenea, într-un gest similar, Nissan a decis să-și vândă activele deținute în Rusia pentru doar un euro, marcând astfel retragerea companiei de pe piața rusă a producătorilor auto. Aceste mișcări strategice reflectă impactul semnificativ al evenimentelor politice și geopolitice asupra deciziilor corporative, cu consecințe notabile asupra prezenței producătorilor auto de prestigiu pe piața rusă.
Pe fondul schimbărilor semnificative din industria auto rusă, China se afirmă ca principal beneficiar al retragerii majorității producătorilor auto occidentali de pe piața rusă. Într-un moment în care aceste companii occidentale iau decizii strategice de retragere, China devine o prezență tot mai marcantă, beneficiind de o oportunitate unică de a consolida influența sa în industria auto globală.
În această dinamică schimbată, companiile chineze se pot bucura de o deschidere mai mare pe piața rusă, având posibilitatea să umple golurile lăsate de producătorii occidentali. În plus, achizițiile avantajoase realizate de grupuri chineze în sectorul auto, precum și posibilitatea de a stabili parteneriate strategice, le conferă o poziție de forță în contextul schimbărilor economice și politice din regiune.
Te-ar putea interesa și: Nissan îşi vinde operaţiunile din Rusia pentru un euro şi pierde 687 de milioane de dolari. Clauza care ar putea salva producătorul japonez de dezastru