Yum Brands Inc., compania din spatele restaurantelor KFC, a anunțat că va ieși definitiv de pe piața din Rusia și că a vândut toate restaurantele și franciza din Rusia unui cumpărător local. Această decizie se datorează invaziei Rusiei din Ucraina.
„În urma finalizării tranzacției, Yum! Brands își va fi încetat prezența corporativă în Rusia”, a precizat corporația într-un comunicat.
Smart Service Ltd, condusă de actualii francizați KFC Konstantin Kotov și Andrei Oskolkov sunt cei care au cumpărat restaurantele KFC, sistemul de operare și drepturile de franciză principală. Aceștia au obligația de a păstra angajații KFc și de a schimba brandul localurilor către un concept non-Yum.
Citește și: Mare surpriză în piața crypto! Când ar putea ajunge un Bitcoin la 100.000 de dolari
Cumpărătorii cu sediul în Izhevsk trebuie să schimbe „treptat” brandul tuturor celor 1.000 de locații KFC în „Rostic’s”, a relatat luni cotidianul rus Kommersant, citând persoane anonime apropiate negociatorilor. Tranzacția dintre Yum și Smart Service ar trebui să se încheie la sfârșitul anului 2022.
Și McDonald’s, un alt mare lanț de restaurante din lume, a plecat definitiv, chiar la debutul războiului, din Rusia după mai bine de 3 decenii. După declanșarea războiului, restaurantele fuseseră închise temporar. Gigantul fast-food a invocat ca motive pentru decizia de a părăsi Rusia atât criza umanitară, cât și mediul impredictibil din această țară, scria BBC.
Restaurantele au fost vândute unei companii locale, care nu a avut voie să păstreze numele brandul sau meniul.
Cei aproximativ 62.000 de angajați și-au primit salariile până la finalizarea tranzacției, chiar dacă ei nu mai lucrau de mai bine de două luni.
Compania anunța pe 8 martie 2022 că va închide temporar toate cele 847 de restaurante din Rusia și va opri toate operațiunile locale. Restaurantele McDonald’s din Rusia (dintre care doar 16% sunt francize), alături de cele 108 din Ucraina (toate operate de companie) reprezentau 9% din veniturile gigantului industriei Horeca.