Interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane ar putea fi blocată din nou! Recent, statele membre UE, au ajuns la un acord cu Parlamentul European, iar miercuri ele urmează să voteze noile standarde CO2 pentru vehiculele grele cum ar fi camioanele și autobuzele.
Citește și Un nou blocaj în Germania. Se amână interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane
Cu toate acestea, se pare că Germania se va abține la votul pentru o lege privind transporturile, deoarece FDP blochează acordul cu noile standarde de CO2 propuse pentru camioane, potrivit Euractiv.
Surse din această industrie spun că nu este clar dacă se va ajunge la o majoritate deoarece Germania se va abține de la vot.
Se pare că coaliția guvernamentală din Germania are unele reguli interne conform cărora, guvernul trebuie să se abțină să voteze orice lege europeană în cazul în care partenerii social-democrații, Verzii și liberalii din FDP (Renew) nu pot găsi o poziție comună.
Aceleași surse spun că în timp ce Ministerul Mediului din Germania condus de Verzi a susținut acordul, Ministerul Transporturilor condus de FDP a declanșat abținerea țării de la vot.
”După cum știți, noi, cei din FDP, suntem în favoarea deschiderii tehnologice și dorim să facem posibil ca combustibilii alternativi – toți cei care sunt văzuți drept combustibili alternativi în conformitate cu Directiva privind energia regenerabilă – să fie utilizați pentru transportul de mare tonaj.
Aceasta este, ca să spunem așa, linia FDP pe care o reprezentăm în Parlamentul [European]”, a declarat pentru Euractiv Jan-Christoph Oetjen, eurodeputat FDP.
Astfel, obținerea unei majorități depinde de sprijinul Italiei, deoarece câteva țări mai mici sunt așteptate să voteze împotriva acestei legi.
Anterior, Italia a solicitat un mecanism care să permită extinderea numărului de camioane cu motoare cu combustie, deoarece susține că adoptarea alternativelor de combustibili fosili ar trebui să se reflecte în obiective.
Liderii Parlamentului European spun că acordul, încheiat în ianuarie, ar reduce emisiile medii de CO2 ale camioanelor noi cu aproximativ 90% până în 2040, cu obiective intermediare de -45% până în 2030 și -60% până în 2035.
Potrivit proiectului de lege, emisiile sunt măsurate doar la țeava de evacuare, ceea ce înseamnă că producătorii ar trebui să vândă predominant camioane electrice sau cu hidrogen.