BMW va rechema în service aproximativ 1,5 milioane de vehicule din cauza unor probleme la frâne. Sistemul de frânare care a cauzat probleme a fost furnizat de Continental, a declarat pentru AFP o sursă apropiată companiei germane, transmite Mediafax. Compania a recunoscut că acest lucru va avea un impact negativ asupra vânzărilor la nivel global în a doua jumătate a anului 2024, afectând inclusiv mărcile Rolls-Royce și Mini, afiliate BMW.
Citeşte şi: Google, amendă de 2,4 miliarde de euro, cam cât o tranşă PNRR pentru România
În plus, BMW se confruntă şi cu o cerere scăzută din China, în ciuda stimulentelor economice oferite pe piața asiatică, dar și de creșterea continuă a costurilor de producție, care pune o presiune suplimentară asupra profitului prognozat de departamentul economic al comapniei germane. În acest sens, marja de profitabilitate estimată a fost revizuită în jos, de la 8-10% la doar 6-7%, în condiţiile în care, în 2023, s-au livrat 2,56 milioane de modele BMW, Rolls-Royce şi Mini. „Retragerea va avea un efect negativ asupra vânzărilor la nivel mondial în a doua jumătate a anului”, a transmisBMW.
Situaţia a provocat un impact imediat pe piaţa de capital, iar acţiunile BMW au scăzut brusc cu 9% la Bursa din Frankfurt.
Citeşte şi: Europa explodează de locuri de muncă! Cum va crește numărul locurilor de muncă și ce oportunități se deschid
Pe de altă parte, începând din 2025, toate modelele electrice aparținând Grupului BMW vor adopta standardul North American Charging Standard (NACS) pe piața din America de Nord. Astfel, modelele electrice BMW, MINI și Rolls-Royce vor putea fi alimentate la încărcătoarele dezvoltate și produse de Tesla.