Gigantul din industria fast-food a făcut anunțul într-o întâlnire cu investitorii. Potrivit explicației oferite de McDonald’s, planurile de expansiune vor duce numărul de restaurante la aproximativ 50.000 de unităţi în peste 100 de ţări.
De asemenea, va reprezenta cea mai rapidă perioadă de creştere din istoria companiei, notează Reuters. În momentul de față, lanţul are peste 41.000 de restaurante şi s-a angajat să deschidă alte 2.000 de restaurante până la finele acestui an.
Compania intenţionează să majoreze baza sa de utilizatori ai programului de loialitate până la 250 de milioane utilizatori activi în 2027. Acest lucru i-ar permite să genereze vânzări anuale de 45 de miliarde de dolari.
Grupul urmează să investească în acest sens între 300 şi 500 de milioane de dolari până în 2027. McDonald’s a înregistrat o creştere a vânzătilor cu peste 20% în perioada 2020-2022.
Cifra de afaceri a grupului a crescut cu 14% din iulie şi până în septembrie, la 6,69 miliarde de dolari, în urma unor scumpiri semnificative în Statele Unite.
Aceste rezultate, superioare previziunilor analiştilor, au condus la creşterea preţului acţiunilor grupului pe bursă la sfârşitul lui octombrie.
”N-a existat niciodată un moment mai bun să faci parte din aventura McDonald’s”, se felicită Chris Kempczinski.
De asemenea, francizații McDonald’s care deschid restaurante noi vor trebui în curând să plătească redevențe mai mari, acestea urmând să fie majorate pentru prima oară în ultimele trei decenii, de la 4% la 5%, de la 1 ianuarie, transmite News.ro.
Schimbarea nu va afecta francizații existenți care își mențin numărul actual al restaurantelor sau care cumpără un restaurant în franciză de la un alt operator. De asemenea, nu se va aplica restaurantelor existente reconstruite sau restaurantelor transferate între membrii familiei. Cu toate acestea, redevența mai mare va afecta noii francizați, cumpărătorii de restaurante deținute de companie, restaurantele relocate și alte scenarii care implică francizorul.
”În timp ce am creat industria pe care o conducem acum, trebuie să continuăm să redefinim cum arată succesul și să ne poziționăm pentru succesul pe termen lung, pentru a ne asigura că valoarea mărcii noastre rămâne mai puternică ca niciodată”, a declarat într-un mesaj președintele McDonald’s din SUA, Joe Erlinger.
De asemenea, McDonald’s va înceta să numească plățile ”comisioane de serviciu” și va folosi în schimb termenul ”redevențe”, pe care îl preferă majoritatea francizorilor.
”Nu schimbăm serviciile, dar încercăm să schimbăm mentalitatea făcându-i pe oameni să vadă și să înțeleagă puterea a ceea ce cumperi, atunci când cumperi marca McDonald’s, sistemul McDonald’s”, a spus Erlinger pentru CNBC.
Francizații gestionează aproximativ 95% din aproximativ 13.400 de restaurante McDonald’s din SUA. Ei plătesc chirie, redevențe lunare și alte comisioane, cum ar fi comisioanele anuale pentru aplicația mobilă a companiei, pentru a funcționa ca parte a sistemului McDonald’s.
Creșterile comisioanelor de redevențe probabil nu vor afecta imediat mulți francizați. Cu toate acestea,sunt de așteptat reacții, din cauza relației dificile a companiei cu operatorii săi din SUA. McDonald’s și francizații săi s-au confruntat cu o serie de probleme în ultimii ani, inclusiv un nou sistem de evaluare pentru restaurante și o lege din California care va crește salariile pentru lucrătorii de la fast-food cu 25%, de anul viitor.