Producătorii au mințit în legătură cu autonomia mașinilor electrice. Clienții sunt înșelați când vine vorba de achiziționarea unui astfel de autoturism. Bateria este mai slabă cu 20% decât au anunțat aceștia, potrivit unei cercetări realizate de o organizație de protecție a consumatorilor din Marea Britanie.
Vezi și: România a fost dată exemplu negativ! Avem mașini electrice, dar fără suficiente spații de încărcare
S-au efectuat teste pe mai mult de 70 de astfel de mașini, care au mers în trafic, în oraș sau pe autostradă și, într-adevăr, autonomia a ținut cu 20% mai puțin decât au transmis constructorii. Conform testelor, bateriile necesită mai multă energie cu 15% decât cea din specificații, astfel incluzând mai multe costuri de funcționare, a relatat antena 3 CNN.
„Și în cazul mașinilor electrice vorbim de o autonomie declarată pentru mediul urban și de o autonomie pentru rularea extraurbană. Vom avea valori clare de autonomie diferită, fie că vorbim de o rulare în oraș sau de una în afara orașului. De obicei, mașinile electrice tind să aibă o autonomie mai bună în oraș. Știm cu toții, inamicul lor principal este rularea pe autostradă, la viteză mare – acolo se consumă cea mai multă energie.
Acolo vedem anumite probleme de autonomie. Însă, diferențele astea de autonomie se întâmplă și la mașinile convenționale. Unul este consumul declarat și altul este consumul înregistrat de noi. E clar că există niște diferențe de valori, atât la mașinile convenționale cât și la mașinile electrice, pentru că valorile anunțat de producători sunt calculate în laborator, în condiții ideale”, a declarat Bogdan Mirică, realizator „La volan”.
Alte articole: A apărut clasamentul celor mai bine vândute mașini electrice. Dacia Spring se află pe locul 7 la nivel european