Duminică, 5 martie, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că a răspuns solicitării Ucrainei, care a cerut Comisiei Europene includerea canalului Chilia – Bâstroe în coridorul de transport european, că singura cale navigabilă este canalul Sulina.
Oficialul PSD din coaliția de guvernare a fost întrebat, dumincă, la Prima News, cum a fundamentat Ucraina solicitarea către Comisia Europeană de includere a canalului Chilia – Bâstroe în coridorul european de transport.
„Şi mai trebuie ceva, ca în cazul de faţă România să fie de acord. Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina. Punct”, a răspuns ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a explicat şi de ce nu a apelat la Comisia Dunării în chestiunea Bâstroe.
„Am mai văzut că a apărut o idee cum e bine să apelăm la Comisia Dunării care e la Budapesta. M-am ferit să fac acest lucru. Din Comisia Dunării face parte şi Rusia”, a afirmat ministrul PSD, potrivit sursei citate.
Una dintre cele mai așteptate discuții dintre România și Ucraina a avut loc
, în urma căreia a fost stabilită data de începere a măsurătorilor de pe Canalul Bâstroe din Delta Dunării.
Pe parcursul zilei de vineri, 3 martie, a avut loc cea mai așteptată întâlnire dintre oficialii statului român și celui ucrainean. Experții au discutat despre lucrările de pe Canalul Bâstroe, moment în care s-a stabilit data de începere a măsurătorilor.
„Cele două părți au convenit că este cea mai bună soluție care să clarifice informațiile contradictorii pe tema dragării Canalului Bâstroe și a Brațului Chilia.
Partea română și-a arătat disponibilitatea ca la aceste măsurători să fie prezenți și specialiști din Ucraina, dar și ai unor instituții terțe. Partea ucraineană va asigura securitatea navelor și personalului românesc, pe toată perioada activităţilor de măsurare”, a declarat Ministerul Transporturilor.