Nissan a înregistrat o creștere considerabilă a profitului trimestrial și a îmbunătățit estimările privind câștigurile anuale, după reducerea costurilor, a deprecierii yenului și a vânzărilor cu marje mai mari de profit, potrivit dcbusiness.ro.
Rezultatele bune au venit în contextul incertitudinii privind modul în care Nissan și Renault, partenerul de alianță și principalul acționar, vor reconfigura alianța.
Renault a anunțat reorganizarea afacerii, ajungând la un acord cu grupul chinez Geely, cu privire la lansarea unei societăți mixte, în care să fie parteneri egali, care să furnizeze motoare pe combustie și tehnologie hibridă brandurilor pe care le dețin, dar și altor companii auto. Totodată, Renault vrea ca, începând de anul viitor, să listeze divizia specializată pe producția de vehicule electrice.
Renault încearcă să convingă Nissan să investească în această nouă divizie electrică. Discuțiile sunt în desfășurare și sunt „deschise și constructive”, potrivit directorului general al Nissan, Makoto Uchida.
Grupul nipon a înregistrat în al treilea trimestru din 2022 un profit operațional de 91,7 miliarde de yeni (630 de miliarde de dolari), chiar dacă analiștii precpnizau suma de 88,2 miliarde de yeni.
Nissan și-a îmbunătățit estimările cu privire la profitul operațional anual la 360 miliarde de yeni, de la 250 de miliarde de yeni, depășind nivelul previzionat de analiști, de 335 de miliarde de yeni.
„Problemele globale, cum ar fi deficitul de semiconductori şi perturbările din lanţurile de aprovizionare, precum şi creşterea preţurilor la energie şi materii prime, au avut un impact mai ridicat asupra afacerii noastre decât am anticipat iniţial. Totuşi, în pofida acestor dificultăţi, performanţa afacerii noastre înregistrează o redresare solidă şi depăşeşte planurile noastre”, a adăugat Uchida.
Cele două companii sunt partenere încă din anul 1999, Renault deținând 43% dintre acțiunile Nissa, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Alianța s-a mărit în 2016, prin includerea Mitsubishi, și a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Renault dorește o investiție din partea Nissan în viitoare divizie de automobile electrice, pe când Nissan vrea ca Renault să reducă participația de 43%, pe care o are în prezent, la 15%.
Citește și: Ireal! Cum și-a găsit un român din Italia Mercedesul! Dauna se ridică la 14.000 de euro