Gigantul din industria jocurilor video, Nintendo, cu sediul central din Kyoto, Japonia, a declarat că vânzările de jocuri Pokémon Scarlet şi Pokémon Violet pentru Nintendo Switch au depăşit 10 milioane de unităţi în primele trei zile de la lansarea lor globală pe 18 noiembrie. Acesta este cel mai înalt nivel de vânzări pentru debutul unui joc din istoria Nintendo,transmite CNBC.
Alte articole: Netflix angajează director pentru dezvoltarea primului joc premium din istoria companiei!
Succesul Nintendo cu Pokémon vine la două luni după ce Splatoon 3 a atins un record de vânzări pe piaţa internă în Japonia, semn că gigantul jocurilor de noroc atinge obiectivul cu jocurile înainte de sărbători.
Pokémon este una dintre cele mai recunoscute şi mai longevive francize Nintendo. Compania a dat o nouă viaţă seriei lansând Pokémon Sword şi Pokémon Shield, în urmă cu trei ani, şi Brilliant Diamond şi Shining Pearl anul trecut. Pokémon Scarlet şi Pokémon Violet sunt totuși diferite, deoarece sunt jocuri open-world, permiţând jucătorilor să exploreze mediul de joc fără a finaliza misiunile într-un mod liniar.
„Cu noul Pokémon, Nintendo a realizat o performanţă rară între toate companiile de jocuri video: a obţinut două succese într-un 2022 dificil pentru industrie”, a declarat Serkan Toto, CEO al companiei de consultanţă Kantan Games, cu sediul în Tokyo, pentru CNBC.
„Sigur, Pokémon este aproape întotdeauna un pariu sigur, dar noul titlu a depăşit aşteptările, la fel cum a făcut Splatoon 3 la începutul acestui an.”
Investitorii susţin Nintendo datorită succeselor sale recente. Acţiunile companiei au crescut cu peste 11% în acest an, depăşind nivelul indicelui de referinţă al Japoniei Nikkei 225. În septembrie, Nintendo a efectuat o împărţire a acţiunilor în proporţie de 10 pentru 1, care a stimulat, de asemenea, încrederea investitorilor. Nintendo are, de asemenea, o serie puternică de jocuri. Toto se aşteaptă ca The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, programat pentru lansare în mai, să fie următorul hit major al companiei.
Dar Nintendo nu este singurul gigant al jocurilor care intră puternic în sezonul sărbătorilor. Sony a declarat miercuri că titlul God of War Ragnarok, pentru consola sa PlayStation, s-a vândut în 5,1 milioane de copii în prima sa săptămână, făcându-l cel mai rapid vândut debut al oricărui joc first party al companiei. Jocurile first party sunt cele realizate de un studio de jocuri deţinut de Sony.
Acţiunile Sony au încheiat tranzacţiile de joi, de la bursa din Japonia, în creştere cu peste 2%.