, o companie de camioane cu o vechime de 99 de ani, care a fost odată un lider importan în industria sa, a întrerupt duminică toate operațiunile și va concedia toți cei 30.000 de angajați ai săi, conform informațiilor furnizate de CNN Business.
Compania, care era sindicalizată, se afla în conflict cu sindicatul Teamsters, reprezentând aproximativ 22.000 de șoferi și lucrători de la docuri în cadrul companiei. Cu doar o săptămână în urmă, sindicatul a anulat o amenințare de grevă, declanșată de faptul că firma nu a contribuit la planurile de pensii și de asigurări de sănătate. În schimb, sindicatul a acordat companiei o lună suplimentară pentru a efectua plățile necesare.
Cu toate acestea, în mijlocul săptămânii trecute, compania a încetat să mai preia marfă de la clienții săi și a început să livreze doar marfa aflată deja în sistemul său, conform declarațiilor atât ale sindicatului, cât și ale lui Satish Jindel, un consultant din industria de transport rutier.
Deși sindicatul a renunțat să intre în grevă împotriva Yellow, nu a reușit să ajungă la un acord privind un nou contract cu compania de transport rutier, conform unui memorandum trimis sindicatelor locale de către comitetul de negociere al Teamsters. Sindicatul a fost informat în prealabil despre întreruperea activității companiei.
Sean O’Brien, președintele Teamsters, a declarat că „vestea de astăzi este nefericită, dar nu surprinzătoare. Yellow a dovedit în mod istoric că nu s-a putut autogestiona, în ciuda concesiilor de miliarde de dolari făcute lucrătorilor și a sutelor de milioane de dolari în fonduri de salvare din partea guvernului federal. Aceasta este o zi tristă pentru lucrători și pentru industria americană de transport de marfă.”
Cu sediul în Nashville, Tennessee, Yellow Corp este o companie națională, având terminale și angajați în peste 300 de locații la nivel național.
Tom Nightingale, CEO al AFS Logistics, o firmă de logistică terță, care gestionează anual mărfuri în valoare de aproximativ 11 miliarde de dolari pentru diverse companii de transport rutier, a declarat că „Teamsters făcuseră o serie de concesii dureroase care i-au adus aproape de paritatea salarială cu transportatorii nesindicaliști”.
Acesta a subliniat că firma a acumulat datorii semnificative acum 20 de ani pentru a achiziționa alte companii de transport rutier și acum se confruntă cu o datorie de 1,5 miliarde de dolari.
Pe piața de transport rutier de mărfuri a Yellow, există și alți doi concurenți naționali sindicalizați, ABF Freight și TForce, care au fost mult mai profitabili în ultimii ani decât Yellow. Yellow a înregistrat doar un profit operațional redus în 2021 și 2022 și o pierdere operațională de 9,3 milioane de dolari în primul trimestru.
În săptămâna trecută au apărut informații conform cărora compania intenționează să declare faliment până la 31 iulie, însă Yellow a afirmat doar că se află în discuții continue cu Teamsters și examinează toate opțiunile.
Închiderea companiei este o veste proastă nu numai pentru angajații și clienții săi, care au apelat la Yellow în general pentru tarifele sale mai mici în industria transportului rutier, ci și pentru contribuabilii americani. În 2020, compania a primit un împrumut de 700 de milioane de dolari de la guvernul federal, ceea ce a dus la faptul că 30% din acțiunile sale erau deținute de contribuabili. Compania încă mai datorează Departamentului Trezoreriei peste 700 de milioane de dolari, reprezentând aproape jumătate din datoria sa pe termen lung.