O ţara din Europa a anunţat că de luni, 18 decembrie 2023, nu mai subvenţionează achiziţiile de mașini electrice, conform informațiilor transmise de Antena 3 CNN.
Programul Germaniei de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule electrice se va încheia luni, 18 decembrie 2023, după ce s-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016, a anunţat Ministerul Economiei, cel mai recent indiciu al reducerii cheltuielilor după adoptarea bugetului revizuit pe 2024, transmite Reuters.
Planurile de cheltuieli ale Berlinului au fost date peste cap de o decizie de luna trecută a Curţii Constituţionale, care a împiedicat Executivul german să transfere fonduri necheltuite în valoare de 60 miliarde de euro dedicate combaterii pandemiei spre iniţiative verzi.
Ca urmare, unele programe menite să accelereze tranziţia verde a Germaniei au fost reduse pentru a se putea adopta noul buget.
Iniţial, subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice erau menite să se acorde până la finalul lui 2024. Cei care au solicitat deja subvenţiile vor primi banii, dar nu vor fi acceptaţi noi solicitanţi începând de luni.
Te-ar putea interesa și: Mașinile electrice sunt criticate aspru! Consumer Reports: „Par să aibă mai multe probleme, din cauza tehnologiei folosite”
Cele mai fiabile mașini din acest an, potrivit clasamentului recent realizat de Consumer Reports, sunt Lexus, Toyota și Mini, iar în continuarea clasamentului alte patru mărci japoneze depășesc mărcile europene Porsche și BMW. Topul a fost realizat, ca în fiecare, an, pe baza datelor transmise de proprietarii de autovehicule, conform Profit.ro.
Problemele analizate atent se referă atât la detalii de funcționare, cât și la chestiuni minore, respectiv 20 de zone ce pot crea probleme. Sunt luate în calcul și frânele zgomotoase sau ornamentele care se desprind, dar și defecțiunile grave de la motor, cutie, baterii în cazul vehiculelor electrice și problemele de încărcare. Depinzând de gravitatea defectului, se acordă scoruri de fiabilitate de la 1 la 100, după care sunt luate în calcul și rezultatele din testele proprii, care se ponderează cu rezultatele studiului privind satisfacția clienților. Toate testele făcute de revistă sunt realizate cu mașini cumpărate de redacție.
Din punct de vedere al propulsiei, surpriza vine de la mașinile electrice, unde sunt mai multe probleme decât la celelalte categorii. Cele mai puține probleme sunt la mașinile hibrid, iar cele mai multe la plug-in-uri. Într-o comparație cu mașinile pe benzină, mașinile electrice au cu 79% mai multe probleme, iar hibridele cu 26% mai puține. Principalele probleme evidențiate de Consumer Reports la vehiculele electrice sunt la motoare, la sistemele de încărcare și la baterii.
Vezi și: Un tânăr fermier a intrat în faliment după ce a accesat fonduri europene. Iată cum s-a întâmplat!