Criza costului vieții duce la o prudență în privința cadourilor pentru Crăciun. Un nou studiu arată că 69% dintre oameni profită de reduceri precum cele Singles Day sau Black Friday și le așteaptă pe interes, iar 64% sunt sceptici cu privire la promoțiile din perioada sărbătorilor, îndoindu-se de valoarea reală a reducerilor. În același timp, 58% dintre respondenți au susținut că articolele pe care și le-au dorit nu au fost incluse în promoție. Studiul a fost realizat de EY Holiday Shopping Survey și a analizat opiniiile a 13.000 de persoane din întreaga lume.
Concurența de pe piață este crescută, așa că promoțiile pentru sărbători au început mai repede în acest an. Multe companii au hotărât să lanseze campaniile de reduceri încă din lunile septembrie sau octombrie însă, în ciuda acestui fapt, mai mult de jumătate dintre respondenții studiului (52%), au spus că vor începe să facă cumpărături pentru sărbători mai târziu. Cei mai mulți dintre ei speră că vor fi lansate oferte mai bune, pe măsură ce se derulează campaniile de reduceri de sezon, iar comercianții devin tot mai motivați să scape de stocuri pentru a se pregăti pentru noul an. Șase din zece respondenți au declarat că vor cumpăra în acest an doar produse la reducere sau oferite în cadrul unor promoții. În același timp, 67% urmăresc în mod activ ofertele de pe piață pentru a plăti mai puțin, acest procent crescând la 73% în cazul consumatorilor cu copii.
Consumatorii sunt atenți și cu privire la momentul și modul în care cheltuiesc banii, o parte dintre ei având preocupări legate de cheltuielile de sărbători. Astfel, patru din cinci (41) dintre cei intervievați au de gând să facă împrumuturi pentru a-și finanța cheltuielile, iar soluţiile de tipul „cumperi acum, plăteşti mai târziu” vor fi o modalitate din ce în ce mai importantă de amânare a costurilor cu cumpărăturile, atât online, cât şi în magazinele fizice.
În acest sezon, oamenii sunt interesați să cumpere articole utile și după trecerea sărbătorilor. Spre exemplu, 34% dintre cei care au participat la studiu vor să acorde un buget mai ridicat pentru tehnologie, iar 54% intenționează să refolosească decorațiunile de sărbători de anul trecut.
Citește și: Românii își comandă porcul de Crăciun online. Cadourile de la comercianți pentru clienți, de sărbători