YouTube va lansa primul său canal oficial de cumpărături pentru comerț live în Coreea de Sud pe data de 30 iunie, a informat agenția de știri Yonhap.
Coreea de Sud deține în prezent o afacere de comerț live-streaming în plină dezvoltare și este condusă de gigantul tehnologic Naver, transformând compania într-o piață de testare de primă mână.
De asemenea, noul canal propus de YouTube va fi conceput în limba coreeană și începe în primă fază ca proiect de 90 de zile. Proiectul va fi pentru început o platofrmă de comerț în direct companiilor și are de gând să transmită în direct conținut de cumpărături de la aproximativ de 30 de branduri, au spus Yonhap și alte media coreene.
„Este posibil să experimentăm din când în când cu o varietate de caracteristici ale YouTube Shopping”, a declarat un purtător de cuvânt al YouTube, fără a da detalii.
În condițiile în care veniturile din publicitate ale platformei au fost afectate de reducerea cheltuielilor din partea agenților de publicitate și de concurența unor platforme precum TikTok, Philipp Schindler, directorul general de afaceri al Google, a declarat în februarie că există “un mare potențial în a le facilita oamenilor să facă cumpărături de la creatorii, mărcile și conținutul pe care îl iubesc”.
Acțiunile Naver au scăzut cu 4% miercuri dimineață, în timp ce retailerul Lotte Shoppin a scăzut cu 3,3%, față de scăderea de 0,5% a pieței.
Piața de comerț live din Coreea de Sud ar urma să crească la 10 trilioane de woni (7,7 miliarde de dolari) în acest an, de la 2,8 trilioane de woni în 2021, Naver deținând în prezent o cotă de piață de aproximativ 60%, potrivit Kyobo Securities.
Alte articole: Sumele uimitoare pe care le poate câștiga un creator de conținut de pe YouTube! Poate fi vorba și de zeci de mii de euro!