Țările mari sunt tot mai afectate de creșterea inflației în neștire, iar cel mai grav este că au ajuns să fie afectați și copiii. Francezii au început pregătirile pentru școală, iar prețurile exorbitante la rechizite le taie tot mai mult din având, a informat Le Figaro.
Din cauza recordurilor înregistrate de inflație, francezii taie tot mai multe rechizite de pe lista copiilor și cumpără mult mai puțin comparativ cu anii precedenți, însă cu o mică excepție, nu întorc spatele mărcilor naționale. Până în acest moment, achizițiile de creioane, caiete și alte lipiciuri pentru începutul anului școlar sunt în scădere cu 3,9% comparativ cu anul trecut, la 139 milioane de euro.
dacă ne raportăm la volum, observăm că vânzarea produselor a scăzut cu mult și a ajuns la 12,4%. „Impactul inflației asupra comportamentului de cumpărare este masiv și de netăgăduit”, observă Julien Peleton-Granier, consultant GfK Consumer Intelligence.
De asemenea, o veste bună este aceea că prețul rechizitelor școlare a crescut ceva mai puțin decât cel al produselor alimentare, a căror inflație a ajuns la 15%. Mai mult, prețul mediu al unui rechizit cumpărat în acest an este de 3,36 euro, mai precis cu 9,4% mai mult decât anul trecut. Produsele afectate cel mai rău de inflație sunt hârtia și caietele. Iar produsele cel mai puțin afectate sunt bețișoarele de lipici.
Pentru a evita falimentul, producătorii de rechizite școlare au încercat să înmulțească promoțiile în acest an, tocmai ca sa atragă cât mai mulți clienți în această perioadă.
În ordine, „unul din doi cumpărători alege mai întâi să reducă cantitățile la strictul necesar” , explică Julien Peleton-Granier. Urmează apoi faptul de a compara prețurile mai mult decât de obicei și apoi de a favoriza promoțiile și jackpoturile, și asta, fără a renunța la cumpărare.
De asemenea, nu toți consumatorii fac aceste economii, iar în acest an rechizitele școlare au fost cumpărate și din supermarketuri, 9 din 10 articole sunt încă achiziționate din astfel de magazine.
Alte articole: Românii, loviți puternic de prețurile colosale, însă companiile își rotunjesc profiturile în urma inflației