Grupul de supermarketuri Ahold Delhaize, care deține și magazinele Mega Imagine din România, se alătură companiilor care pariază pe inteligența artificială mizând ca în următorii ani să facă economii și de 5 miliarde de euro în următorii ani. Anunțul vine la scurt timpul după informațiile care arătau că grupul a reușit să-și depășească previziunile pentru profiturile din primul trimestru din 2024, după cum transmite Reuters.
Grupul Mega image își propune să-și extindă profitul pe acțiune și să facă economii substanțiale în perioada 2025-2028, conform unui anunț recent. Mai exact, compania intenționează să adopte o strategie axată pe digitalizare și utilizarea inteligenței artificiale (AI), în vederea atingerii acestor obiectiv.
Cu un portofoliu vast care include lanțuri de magazine populare precum Stop & Shop, Giant, Food Lion și Hannaford în Statele Unite, precum și Albert Heijn și Delhaize în Olanda și Belgia, grupul se află și pe piața din România, prin intermediul Mega Image.
Te-ar putea interesa și: Mircea Moga este primul român care a distrus aproape toţi chioşcarii din țară. CEO-ul Mega Image România a înregistrat venituri de 8 miliarde de lei în 2022!
Potrivit oficialilor, grupul din care face parte și Mega Image își propune o creștere a profitului cu o rată anuală compusă de o singură cifră în comparație cu anul 2024. De asemenea, se așteaptă la economii semnificative, estimate la 5 miliarde de euro, prin implementarea tehnologiilor de inteligență artificială și automatizare în diferitele sale operațiuni, inclusiv logistică, distribuție, și operațiuni de back office.
O mișcare importantă este reorientarea clienților Mega Image și a celorlalte supermarketuri din conglomerat cu programe de fidelizare către aplicațiile digitale ale companiei, înlocuind astfel cardurile fizice. Acest lucru ar urma să conducă la o creștere rapidă a numărului de utilizatori activi lunar, cu un obiectiv de 30 de milioane până în 2028.
În ciuda problemelor de pe piață, grupul Mega Image a depășit așteptările în ceea ce privește marja de profit de bază pentru primul trimestru și și-a confirmat previziunile pentru întregul an 2024. Performanța solidă a segmentului european și încrederea în revenirea volumelor de vânzări pe fondul încetinirii inflației sunt aspecte care au contribuit la această poziție favorabilă.