Penny a majorat prețurile unor alimente cu 100% în magazinele din Germania pe ideea de a include și costurile provocate mediului de producția lor și pentru a-i sensibiliza pe consumatori, potrivit AFP.
Lanțul german va organiza aceste majorări în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania, împreună cu o serie de experți în economie și alimentație. Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la „adevăratul lor preţ de cost”, care include şi „efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii”, a explicat lanţul de magazine de tip hard-discount.
Așadar, Penny a dublat prețurile unor alimente, cum ar fi prețul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 la 4,84 euro, prețul cârnaților de porc a crescut de la 3,19 la 6,01 euro, iar pentru o bilă de mozarella, prețul a fost majorat de la 0,89 până la 1,55 euro.
În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de prețuri este de doar 14 eurocenți. „Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare”, subliniază retailerul.
Mai mult, retailerul susține că prin această inițiativă a dorit să „pună bazele unei discuţii mai ample cu privire la produsele alimentare”. Veniturile suplimentare generate de retailer de pe urma inițiativei vor fi direcționate spre o fundație care are drept obiectiv susținerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziția la agricultura ecologică.
Penny reprezintă conceptul grupului german REWE, fiind al treilea cel mai mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Lanțul comercial este prezent și pe piața românească, reușind să încheie 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei.
Alte articole: PENNY face concurenţă băncilor. Orice client va putea scoate 200 de lei cash la casă