Din cauza remarcilor antisemite ale lui Elon Musk, care au dus la oprirea multor campanii de publicitate derulate în cadrul platformei, X (vechiul Twitter) ar putea rămâne doar în perioada rămasă până la sfârșitul anului fără 75 de milioane de dolari, transmit cei de la profit.ro.
Conform unui document intern aparținând echipei de vânzări de la X, văzut de New York Times, se estimează că pierderile companiei din cauza opririi publicității mai multor branduri se vor ridica, până la finele acestui an, spre 75 de milioane de dolari. În același timp, compania încearcă public să diminueze gravitatea situației, spunând că, în fapt, doar 11 milioane de dolari riscă să piardă.
Aceleași documente interne menționează peste 200 de companii care au oprit sau urmează să oprească campaniile publicitare pe care le derulau pe platforma în cauză.
Alături IBM, Apple și Disney, care și-au oprit deja de mai bine de o săptămâna campaniile publicitare pe care le aveau pe X, în document apar și alte companii care și-au oprit sau urmează să-și oprească campaniile, precum Airbnb, Amazon, Coca-Cola și Microsoft.
Te-ar mai putea interesa și: Platforma X, vechiul Twitter, acuzată de propagandă teroristă, conținut ilegal și informații false! UE a început ancheta
Probleme vin după ce Elon Musk a susținut recent o teorie a conspirației antisemite, după alte mesaje postate anterior în suportul ideilor de extremă dreaptă. Momentul este și el cât se poate de prost, venind în ultimul trimestru al anului și, în mod normal, cel mai bun pentru companie.
În al patrulea trimestru din 2021 și ultimul trimestru final de an fără Elon Musk, Twitter încasa 1,57 de miliarde de dolari, dintre care aproape 90% din publicitate.
Platforma X a fost în octombrie subiectul primei anchete realizate de Uniunea Europeană, după avertismentul transmis către X şi Meta. Uniunea Europeană avertiza platformele sociale deţinute de Meta şi de Elon Musk că sunt nevoite să ia măsuri împotriva conţinutului ilegal răspândit în urma începerii războiului dintre Hamas şi Israel.
Oficialii europeni au acordat atunci un termen de 24 de ore pentru ca platformele vizate să comunice planurile pentru a opri imediat aceste informaţii.
Citește și: Avertismentul lui Elon Musk va îngrozi lumea. „Va veni un moment în care nu va fi nevoie de nicio slujbă”