Împreună cu ministrul bulgar interimar al dezvoltării și lucrărilor publice, Violeta Koritarova, el a inspectat vineri lucrările de reparație și traficul de la frontiera bulgaro-română, potrivit televiziunii publice bulgare, informează economedia.
Te-ar putea interesa și: Moody’s anunță că Bulgaria se va alătura zonei euro până în 2026
foto: Podul dintre Giurgiu și Rus
Una dintre măsurile discutate cu industria transporturilor rutiere pentru a reduce cozile kilometrice de autoturisme și vehicule grele de marfă la punctele de trecere a frontierei din țară este separarea fluxului de vehicule către statele membre ale UE și țările terțe.
“Ca urmare a sincronizării cu partea română, traficul se menține la fel ca înainte de reparație, ceea ce indică faptul că ideea împărțirii fluxurilor auto către țările membre ale Uniunii Europene și către cele din terțe părți poate fi realizată”, a subliniat premierul.
“Gardul instalației a fost demontat și va fi returnat după ce va fi readus în aceeași stare. Nu va exista nicio încălcare, deoarece întregul pod este un monument cultural. Panourile sunt înlocuite, renovarea sitului merge foarte bine”, a declarat Dimitar Glavchev.
“Podul peste Dunăre nu a mai fost reparat de când a fost construit acum 70 de ani. În plin sezon turistic, traficul de mașini care îl traversează a crescut cu 25%. Nu există niciun minut de timp de traversare neutilizat în niciun sens.
Sincronizarea se face și cu partea română și așa va fi pe tot parcursul sezonului turistic. Până la sfârșitul lunii septembrie, va fi lansat feribotul Ruse – Giurgiu. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, vom avea din nou discuții cu colegii noștri români”, a declarat Violeta Koritarova, ministrul interimar al Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice.
“Antreprenorul se descurcă bine și, la cererea prim-ministrului, va fi luată în considerare posibilitatea optimizării termenului și a finalizării mai devreme pentru a facilita traficul”, a declarat Koritarova.
Lucrările de reparații pe tronsonul bulgar au început miercuri, 10 iulie 2024, pe Podul Giurgiu – Ruse. Acestea sunt programate să dureze 730 de zile și se vor desfăşura zilnic, timp de 10 – 12 ore, pe durata zilei, pe segmente rutiere de 400 de metri.
Din acest motiv, traficul rutier nu va fi oprit total, ci se va desfăşura alternativ, pe o singură bandă, prin semaforizare, indicatoare rutiere şi personal de dirijare.
Te-ar putea interesa și: Apare o nouă autostradă în România. Vești excelente pentru românii care călătoresc în Bulgaria sau Grecia