anunță lansarea unei platforme de produse second-hand prin care clienții își pot vinde mobila uzată sau care nu le mai place. În schimb pot primi bani sau vouchere pentru a face cumpărături în magazinele IKEA.
Această platformă dedicată produselor second-hand va fi testată în Madrid și Oslo până la finalul anului 2024. Dacă totul merge bine platforma de cumpărare și vânzare va fi apoi lansată la nivel global, Ikea dorind astfel să atragă noi clienți.
„Acesta a fost un vis în devenire de ceva timp. Suntem într-un punct în care putem face lucruri mai avansate şi mai interesante. Există o încredere incredibilă în evoluţia companiei pe digital”, a declarat Jesper Brodin, director executiv al Ingka, principalul operator al magazinelor Ikea, pentru Financial Times.
Pe platforma pentru produse la mâna a doua, clienții IKEA vor putea introduce produsul pe care nu-l mai folosesc, făcând un anunț simplu cu imagini și un preț de vânzare. Apoi, cel interesat va ridica mobila directă la vânzător, iar vânzătorul poate alege să primească bani sau un voucher Ikea cu un bonus de 15%.
Anunțurile vor putea fi publicate gratuit, însă pe viitor IKEA poate aplica o mică taxă.
Până la finalul anului viitor, Ikea va investi miliarde de euro pentru extinderea rețelei de magazine.
IKEA este o companie fondată în 1985 de Ingvar Kamprad și a prins viață ca afacere de vânzări printr-un catalog de comenzi prin poștă în orașul Älmhult, Suedia, aflat într-o zonă împădurită, arată site-ul Ikea.
Astăzi este o marcă de mobilier casnic cunoscută la nivel mondial care oferă accesibilitate, design și confort oamenilor din întreaga lume.
Vezi și: Risc de incendiu pentru unele produse IKEA. Ce trebuie să returneze imediat clienții