Clienţii McDonald’s reacţionează la preţurile mai mari, pe unele pieţe, şi includ mai puţine produse din meniu în comenzile lor, a declarat marţi CEO-ul Chris Kempczinski, relatează CNBC.
Acţiunile McDonald’s au scăzut uşor marţi, dar au crescut cu aproximativ 10% în acest an. Comentariile lui Kempczinski vin pe măsură ce companiile care oferă produse consumatorilor raportează reacţii mixte la preţurile mai mari din primul trimestru.
De exemplu, Coca-Cola a văzut o reacţie slabă a cererii faţă de preţurile mai mari, în timp ce a continuat să majoreze preţurile băuturilor sale.
Rivalul PepsiCo , pe de altă parte, a declarat în februarie că nu va mai creşte preţurile, dar a raportat o scădere cu 2% a volumului în primul trimestru, care exclude modificările de preţ sau de valută.
De aproximativ un an, companiile au mărit preţurile pentru a atenua inflaţia, în special după ce invazia Rusiei în Ucraina a dus la creşterea preţurilor mărfurilor.
Dar obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor se schimbă chiar dacă inflaţia încetineşte.
Directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a declarat luni, în cadrul conferinţei telefonice a companiei, că inflaţia şi ratele ipotecare mai mari sunt preocuparea principală pentru mulţi consumatori, în ciuda şomajului scăzut şi a îmbunătăţirilor preţurilor gazelor.
McDonald’s reduce pachetele salariale pentru unii angajaţi, la nivel global, ca parte a unei restructurări care include disponibilizări şi închiderea unor birouri, a informat vineri Wall Street Journal, citând persoane familiare cu chestiunea.
Reuters a relatat luni că numărul de angajaţi corporativi pe care compania plănuia să-i concedieze în această săptămână va fi de ”ordinul sutelor”.
Lanţul de fast-food le-a oferit unor angajaţi şansa de a rămâne în companie cu reduceri ale pachetelor lor de compensaţii, inclusiv modificări ale funcţiilor şi beneficiilor, cum ar fi bonusuri şi granturi de capital, se arată în articolull WSJ.
educerile de locuri de muncă şi schimbările de la McDonald’s afectează angajaţii din Statele Unite şi din străinătate, de la sediul companiei din Chicago şi din birourile sale din teritoriu, precum şi din cadrul departamentelor, inclusiv marketing şi operaţiuni.
McDonald’s a refuzat să comenteze articolul. Compania, care are peste 150.000 de angajaţi în birouri corporative şi alte birouri, precum şi în restaurante deţinute şi operate de companie, a declarat la începutul acestui an că revizuieşte nivelurile de personal corporative, anunţând, de asemenea, planurile de a anula sau ”de-prioritiza” unele iniţiative.
McDonald’s France le-a propus clienţilor în locul cartofilor prăjiţi morcovi, păstârnac şi sfeclă roşie prăjite, relatează Le Figaro.
Schimbarea, dezvăluită de Le Parisien, urmează să promovată printr-o campanie. Aproximativ 1.500 de tone de morcovi, 1.000 de tone de sfeclă roşie şi 700 de tone de păstârnac urmează să fie livrate celor aproximativ 1.500 de restaurante McDo din Franţa, în total peste 3.000 de tone le gume.
Aceste legume au fost selectate în octombrie în Hauts-de-France. Pentru moment, este vorba despre o ”înlocuire temporară, pe timpul acestei operaţiuni speciale”, în vederea testării în rândul consumatorilor.
Operaţiunea urmează să dureze ”trei-patru săptămâni”, iar ”totul va depinde de consum”. Obiectivul mărcii de fast-food este să răspundă ”noilor nevoi de consum” şi voinţei consumatorilor de ”diversificare a alimentaţiei”.