„Marea majoritate a preţurilor cresc între 15 şi 20% în anul 2023 faţă de anul 2022. Principala problemă e creşterea preţurilor la curent”, a declarat Burcea, în Antalya, unui grup de jurnalişti români.
Prim-vicepreședintele ANAT a menţionat că a discutat cu mai mulţi proprietari de hoteluri care investesc în panouri fotovoltaice pentru a-şi reduce costurile cu electricitatea. Unul dintre aceste grupuri a realizat o astfel de investiţie şi a cumpărat câteva hectare pentru a instala panouri fotovoltaice în urmă cu doi ani, informează Agerpres.
Alin Burcea a avertizat că nu numai Antalya o destinație populară printre turiștii români, va deveni mai scumpă de anul viitor, dar și alte destinații turistice
„Deci cam asta este media de creştere. Dar să ştiţi că toate destinaţiile au crescut ca preţ, să nu credeţi că numai Turcia”, a mai spus proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.
Specialistul în turism a spus că, dacă românii apelează acum la early booking, „în mod normal media de discount e de 30%”. Burcea a precizat că acum early booking-ul e mai avantajos, datorită concesiilor care s-au făcut în perioada pandemiei.
„Dacă înainte până la perioada când îţi expira early booking-ul, să zicem 31 ianuarie, trebuia să dai banii 100%, acum dai zece la înscriere şi apoi 15%, adică 25% (la finalul ofertei de early booking). Vă daţi seama ce luptă a fost cu hotelierii turci ai partenerului”, a mai spus Burcea.
Mahir Ahmetoglu, proprietarul unei agenţii de incoming, se aşteaptă şi el la o creştere de preţuri de 15-20%.
„Este o inflaţie mare, care nu va scădea uşor, şi bineînţeles preţul energiei din cauza războiului din Ucraina este de asemenea afectat. Iar asta afectează întreg sistemul de logistică”, a declarat el unui grup de jurnalişti români.
Totuşi, a spus proprietarul agenției de incoming, „preţul şi calitatea, dacă le compari, Turcia este încă ieftină”. „Preţul va creşte cu 15-20%, care este mai mic decât inflaţia din Turcia, prognozată la 65% la sfârşitul anului”, a estimat Ahmetoglu.
Murat Samur, manager regional de vânzări la un hotel de cinci stele inaugurat în urmă cu aproape un deceniu din Antalya, estimează creşterea de preţuri din vara viitoare la 20-25% „din cauza inflaţiei”.
Managerul turc susţine însă că „nu este o creştere uriaşă” şi se aşteaptă ca numărul turiştilor români, printre alţii, să crească în vara anului viitor.
Pe de altă parte, Dogukan Gezer, reprezentant de vânzări la un hotel care şi-a deschis porţile abia în iunie acest an, prognozează o creştere de peste 50% în 2023.
„Creşterea va fi puţin peste 50%, pentru că în primul an am venit cu preţuri promoţionale fiindcă nimeni nu ştia cine suntem. Deci nu am făcut bani în primul an de pe urma turiştilor. Acum am lansat numele, ne-am dovedit capacitatea (…)”, a declarat el, în Antalya.
„Alte hoteluri vor avea 20-25% creşteri de preţuri, dar ei erau aici şi în urmă cu zece ani. Acest hotel este nou-nouţ şi de aceea vom creşte tarifele promoţionale din primul an”, a adăugat acesta.