Unele modele Dacia Spring produse în China au fost chemate în service pentru a remedia o problemă din fabricație. Conform alertei RAPEX, „retractorul centurii de siguranță din spate dreapta poate funcționa defectuos. Acest lucru poate duce la o reținere defectuoasă a centurii crescând riscul de rănire în cazul unui accident”.
Conform alertei RAPEX, „retractorul centurii de siguranță din spate dreapta poate funcționa defectuos. Acest lucru poate duce la o reținere defectuoasă a centurii crescând riscul de rănire în cazul unui accident”.
Aceeași alertă punctează că „produsul nu respectă Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule”.
Ca urmare a detectării acestei probleme de către autoritatea competentă din Portugalia, modelele Dacia Spring XBG produse la uzina chineză din Shyian și având omologarea europeană de tip e9*2018/858*11001*04, e9*2018/858*11001*05, produse între 26 aprilie 2022 și 4 octombrie 2022 sunt chemate la unitățile service pentru remediere începând cu data de 9 noiembrie 2022, informează economica.net.
Măsuri similare au fost luate și în Franța, Olanda, Polonia și România. De altfel, presa franceză scrie că Dacia Spring trece prin prima sa campanie de „recall”, iar clienții din acest stat european vor fi anunțați individual, printr-o scrisoare recomandată, de reprezentanții mărcii pentru a se prezenta la unitățile service în vederea înlocuirii pieselor/componentelor afectate.
Nu este încă clar câte mașini deja înmatriculate în Europa sunt afectate de această problemă, însă se estimează că în Franța ar putea fi peste 1.100. Pornind de la datele JATO Dynamics , poate fi însă estimată la nivel european depășirea valorii de 15.000 de vehicule.
În România, problema centurii de siguranță este deja cunoscută de clienții care și-au primit mașinile în această toamnă. Spre deosebire de alte state, divizia grupului Renault din România a decis să întârzie livrările vehiculelor, chiar dacă acestea ajunseseră deja la dealer, pentru a remedia problema înainte de a preda mașinile proprietarilor.
Reprezentanții Dacia nu au putut fi contactați până la apariția acestui articol pentru a da detalii despre numărul exact de mașini implicate sau posibilitatea ca vehicule cu această problemă să fi ajuns la clienți înainte de oprirea temporară a livrărilor pentru remedierile necesare.