Pepco, lanțul de magazine tot mai prezent în România se confruntă cu o serie de probleme. Mai exact, Pepco Group, gigantul internațional care deține brandul, la care se adaugă și deține mărcile Pepco, Poundland și Dealz, raportează vânzări mai mici și cu 2,5% în ultimele 6 luni, transmite Agerpres.
În ciuda acestei situații, perspectivele grupului se mențin pozitive. În ciuda scăderii vânzărilor, veniturile grupului au înregistrat o creștere semnificativă, de 11%, atingând suma de 3,2 miliarde de euro în perioada octombrie 2023 – martie 2024. Această creștere a veniturilor vine în urma deschiderii a 289 de noi magazine, semn că strategia lor de extindere nu este una pe deplin nefructuoasă.
În ultimul an, Pepco a pierdut mai mult de jumătate din capitalizarea bursieră, semnalând provocările și incertitudinile cu care se confruntă. În încercarea de a remedia situația, joi, compania a anunțat numirea lui Stephan Borchert în funcția de director general, înlocuindu-l pe Andy Bond. Această schimbare la nivel de conducere poate reprezenta o mișcare strategică menită să aducă o nouă viziune și să revitalizarea afacerilor.
„În timp ce mediul comercial rămâne dificil, suntem încurajaţi de semnele unei îmbunătăţiri a performanţei în unele pieţe de bază ale Pepco din CEE (Europa Centrală şi de Est) – o regiune geografică cheie pentru grup – în trimestrul doi”, a declarat Bond.
Te-ar putea interesa și: Pepco are nevoie de 200 de angajați pentru noile magazine! Retailerul polonez a devenit liderul pieței de fashion din România
Pentru a face față provocărilor, grupul își îndreaptă atenția și către eficientizarea costurilor de producție. Îmbunătățirea marjei brute, datorată atenuării costurilor de materii prime și transport, precum și ratele de schimb mai favorabile, reprezintă semne încurajatoare pentru viitorul companiei. Cu toate acestea, perturbările în transportul de la Marea Roșie continuă să ridice costurile și să întârzie livrarea mărfurilor, punând presiune asupra lanțului de aprovizionare.
Cu toate acestea, optimismul rămâne prezent în comunicatul oficial al companiei, care indică o încredere înregistrarea unei creșteri profitabile în acest an financiar. Deși au decis să iasă de pe piața austriacă, planurile de extindere rămân ambițioase, cu intenția de a deschide cel puțin 400 de noi magazine în acest an financiar.