Produsele Lego sunt unele dintre cele mai populare și mai ușor de recunoscut jucării din întreaga lume. Designul lor specific, dar mai ales capacitatea de a le folosi în orice mod imaginabil au făcut din acestea un brand care a rezistat de-a lungul deceniilor. O analiză Business Insider arată o evoluție interesantă acestei companii, mai exact orientarea vânzărilor către publicul adult.
După cum explică jurnaliștii americani, Lego a ajuns la concluzia că fanii adulți vin la pachet cu profituri mari și a decis să profite de pasiunile acestora, punând pe piață seturi elaborate de câteva sute sau chiar mii de piese și care se vând chiar și pentru câteva sute de dolari.
Unii fani plătesc 850 de dolari sau mai mult pentru un set Millennium Falcon din Războiul Stelelor sau 700 de dolari sau mai mult pentru o macara cu șenile Liebherr.
Investiția Lego în seturi pentru adulți a dat roade în mod semnificativ. Veniturile companiei s-au dublat în ultimul deceniu, atingând aproape 10 miliarde de dolari în 2023.
Citește și: Pas istoric pentru LEGO. Ce jucarie a lansat producatorul danez
Chiar dacă Lego își consolidează baza de fani, mai ales prin colaborările cu marile branduri și francize cinematografice, produsele pe care le scot pe piață sunt, așa cum recunosc chiar clienții, destul de scumpe.
„Nu cumpărăm fiecare set nou care apare pe piață”, a declarat colecționarul Jonny Edmondson, în vârstă de 38 de ani. „Trebuie să mâncăm”.
„Am decis să ne concentrăm pe adulți pentru că ne-am dat seama că aveam o oportunitate mult mai mare decât cea pe care o exploatăm”, a declarat Julia Goldin, șefa departamentului de produse și marketing al Lego.
Pentru adulți, o parte din atracție este reprezentată de expunerea produsului finit din seturile comăaniei.
„În zilele noastre nu mai este atât de ciudat”, a declarat pentru Journal Sian Twynham, un alt adult pasionat de aceste seturi . „Poți avea un set pe măsuța de cafea și nimeni nu ar fi uimit.”
Fie că este vorba de nostalgie sau de marketing strategic, companiile producătoare de jucării obțin mari profituri atunci când rebranduiesc produsele pentru copii pentru publicul adult.
Citește și: La ce preț ajunge cel mai ieftin Ferrari. Este din Lego, nu are motor și doar bogații lumii și-l pot permite