În Ungaria, compania Telekom a hotărât să continue testarea programului de lucru de 4 zile pe săptămână. Această decizie a fost luată deoarece angajații au dat rezultate mai bune, eficiența lor individuală fiind în creștere și, de asemenea, datorită satisfacţiei manifestate,a declarat Zsuzsanna Friedl, Chief People Officer al Telekom Ungaria, citată de MTI.
Alte articole: Dosarul cu şină, coşmarul românilor, va rezista digitalizării de 3 miliarde de euro! Avertismenul CONAF
Compania a măsurat în mod constant performanţa colegilor care au participat la acest experiment şi a descoperit că deşi aceştia au petrecut cu 20% mai puţin timp la locul de muncă (8 ore pe zi, 4 zile pe săptămână), eficienţa lor individuală s-a îmbunătăţit, în medie, cu 10%.
Măsurătorile au arătat, de asemenea, că în cadrul proiectului-pilot, satisfacţia angajaţilor care au lucrat 4 zile a ajuns la 94%, în timp rata satisfacţiei din cadrul întregii companii a fost de 78%. 92% dintre cei care au un program de lucru de 4 zile au semnalat şi faptul că au reuşit să ajungă la un echilibru între viaţa profesională şi viaţa privată.
„Prin urmare, Telekom Ungaria a decis dublarea numărului de participanţi şi începerea unei a doua perioade de testare a programului de lucru de patru zile, pentru o perioadă de şase luni, de la 1 februarie 2023, inclusiv în domenii noi. În cadrul noii perioade de testare, angajaţii vor lucra 36 de ore pe săptămână, iar compania vrea să ştie “cum se va descurca cu un astfel de program de lucru” o echipă formată exclusiv din developeri IT”, a spus Zsuzsanna Friedl.
Specialistul a subliniat că în timpul primului proiect-pilot de introducere a programului de lucru de patru zile, angajaţilor li s-a asigurat acelaşi salariu faţă de perioada anterioară, iar acesta este un obiectiv-cheie şi în viitor.