Într-un nou raport al Frontier Economics, produs pentru British Beer şi Pub Association (BBPA), calculele au arătat că, odată cu revenirea facturilor la energie la tariful lor obişnuit începând cu luna martie, pub-urile şi producătorii de bere vor avea o pierdere în medie de 20% .
Firmele au beneficiat de schema de reducere a facturilor la energie, dar se confruntă cu o situaţie incertă după ce aceasta va înceta la sfârşitul lunii martie. Costurile cu energia sunt cea mai mare ameninţare şi „ar fi şi mai letal” atunci când schema de ajutor se va încheia, conform raportului. Acest aspect se adaugă inflaţiei costurilor din alte sectoare ale acestor afaceri, precum alimentele şi băuturile şi salariile, informează Agerpres.
Emma McClarkin, directorul executiv al British Beer şi Pub Association, a declarat:
„O garanţie pe termen lung care să garanteze că vor fi echitabile şi rezonabile costurile şi contractele din domeniul energetic odată cu venirea primăverii nu poate veni destul de repede pentru pub-urile şi producătorii noştri de bere. Ei îşi fac planuri acum pentru lunile următoare şi au nevoie de asigurarea că facturile nu vor creşte şi nu vor elimina complet profiturile. Acest raport demonstrează poziţia unică în care se găseşte sectorul nostru, vulnerabil la inflaţia costurilor pe întregul său lanţ de aprovizionare, profund conştient de scăderea încrederii consumatorilor şi dorind să evite creşterea preţurilor pentru clienţi”.
Citește și: Ajutor social pentru peste 1,145 milioane de pensionari. CNPP anunță bilanțul lunii noiembrie
Această veste este una din multele negative cu privire la economia Regatului Unit, pe lângă cele privind creșterea galopantă a inflației, cu scumpiri în ceea ce priveste alimentele, băuturile, mărfurile cheie și salariile.
Gemma Gardner, care administrează hotelul York, un pub cu camere în Morecambe, a declarat:
„Nu numai că facturile noastre de energie sunt exorbitante, dar furnizorul nostru a adăugat și taxe suplimentare, neașteptate, în afara tarifelor standard, de la o instalare de 2.000 de lire sterline, la dublarea taxei zilnice de închiriere în mod neașteptat. Am încercat să schimbăm furnizorul, dar am fost respinși și singurul motiv pentru care putem continua este că compania principală ne ajută financiar să trecem peste această perioadă”
Administratorul de pub a adăugat că, pentru a-și salva afacerea, a decis să ofere mâncare gratuită:
„Ne luptăm cu facturile, dar în aceași situație sunt și clienții noștri și, prin urmare, suntem strânși la ambele capete. Am început chiar să oferim mâncare gratuită pentru a încuraja clienții să intre și să cumpere băuturi.”