Rabla 2024. Ministrul Întreprinderilor, Adolfo Urso, a declarat că noul „plan de încurajare a automobilelor” pentru 2024 implică trei obiective – eliminarea celor mai poluante mașini, sprijinirea familiilor cu venituri mici pentru a-și schimba vechile vehicule și „stimularea producției” în Italia.
„Trebuie neapărat să schimbăm cursul față de ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani„, a declarat Urso la o masă rotundă privind industria auto, potrivit unui comunicat.
Acesta a precizat că pachetul are o valoare de aproape un miliard de euro. Stellantis, creată în urma unei fuziuni între francezii de la Peugeot-Citroen și Fiat-Chrysler în 2021 și care include mărcile italiene Fiat, Alfa Romeo, Maserati și Lancia, s-a angajat deja să producă un milion de vehicule în Italia până în 2030.
Însă premierul Giorgia Meloni a criticat la începutul acestei luni grupul, afirmând că unele alegeri făcute de acesta sunt „îndepărtate de interesele italiene”.
Stellantis a produs aproximativ 685.000 de vehicule în Italia în 2022, puțin mai mult decât cele 678.000 produse de grup în Franța.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a ripostat într-un interviu publicat mai devreme joi, spunând că în Italia există o „opoziție deschisă împotriva motoarelor electrice”.
Directorul pentru afaceri corporative al grupului în Italia, Davide Mele, care a participat la reuniunea de joi, a salutat anunțul lui Urso.
„Astăzi am atins o nouă piatră de hotar pentru a avea instrumentele necesare pentru a ajuta o piață care, de prea mult timp, nu a reușit să ia calea corectă a tranziției energetice, trimite Italia în coada dezvoltării europene a electrificării pe patru roți„, a declarat acesta, potrivit publicației The Local.
„Acum putem ajunge cu toții la linia de start, aducând energia noastră colectivă și competențele noastre pentru a obține cel mai bun rezultat„.
El a subliniat „încă o dată angajamentul nostru puternic față de țară”, repetând promisiunea de a produce un milion de vehicule.
Dar a spus că acest lucru depinde de anumite condiții, inclusiv de „continuarea pe termen lung a stimulentelor adecvate pentru vânzarea de mașini electrice” și de dezvoltarea unei rețele de încărcare.
24. În cursul acestui an, cetățenii români care doresc să achiziționeze o nouă mașină mai prietenoasă cu mediul cu sprijin financiar din partea statului vor constata o ajustare defavorabilă a sumelor primite în cadrul programului Rabla în 2024, comparativ cu anul precedent. În centrul atenției se află valoarea redusă a primei de casare din acest an și impactul asupra deciziei de achiziționare a unui autoturism ecologic.
De la un an la altul, românii au beneficiat de vouchere oferite de stat în schimbul casării autoturismelor vechi deținute. Aceste vouchere sunt de mare ajutor celor care vor să-și cumpere un nou autoturism, oferindu-le posibilitatea de a opta între 3 tipuri de mașini: cu motor termic, hibride sau electrice. Programul Rabla 2024 își propune să contribuie la reducerea impactului poluării asupra mediului și sănătății, generat de emisiile de gaze de eșapament.
Rabla 2024. Acest program este implementat de către Administrația Fondului pentru Mediu. Cu toate acestea, în cursul anului 2024, în contrast cu anul precedent (2023), Guvernul decide să ajusteze în scădere valoarea tichetelor oferite în schimbul autoturismelor vechi. Iată care este noua cuantificare a sumei acordate ca primă de casare.
Conform proiectului de Ordonanță de Urgență referitoare la măsurile fiscal-bugetare, cetățenii români care optează să-și recicleze mașinile prin intermediul programului Rabla vor primi o sumă de bani semnificativ mai mică comparativ cu anul precedent, 2023.
Anul trecut, cuantumul voucherului pentru casarea unui autovehicul a fost de 7.000 de lei. Cu toate acestea, în anul 2024, valoarea acestuia s-a redus la jumătate. Prin urmare, conform noilor reglementări, românii vor beneficia în 2024 de o sumă de 3.500 de lei pentru casarea unui autoturism.
Pentru cei care optează să recicleze două autoturisme prin intermediul programului Rabla 2024, se va acorda un voucher în valoare de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui nou autovehicul. Este important de menționat că acest voucher va fi acordat doar în cazul în care autoturismul uzat deținut de beneficiar are o vechime de cel puțin 3 ani.
„În anul 2024, cuantumul primei de casare acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024 este în sumă de maxim 3.500 lei pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat, respectiv 5.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate”, este prevăzut în documentul oficial.
Rabla 2024. Cu cât a fost redusă valoarea voucherului față de 2023
Programul Rabla 2024 aduce modificări semnificative pentru românii interesați să achiziționeze mașini electrice. În anul precedent, ecotichetul acordat celor care doreau să își cumpere o astfel de mașină a fost de 54.000 de lei. Însă, în acest an, se înregistrează o schimbare notabilă, deoarece valoarea voucherului a fost redusă drastic, acordandu-se doar 10.000 de lei.
În anul 2023, cuantumul finanțării în cadrul programului Rabla a fost de 51.000 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen. Pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, care implică casarea unui autovehicul uzat, suma acordată a fost de 26.000 de lei.
Pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hydrogen s-au acordat 54.000 de lei. În cazul autovehiculelor electrice hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, și care presupuneau casarea a două autovehicule uzate, suma acordată a fost de 29.000 de lei.
Astfel, valoarea primei de casare acordată în cadrul programului Rabla în 2024 a scăzut drastic, de la 54.000 de lei cât era în 2023, la 10.000 de lei în anul curent.