Vânzările Renault pe plan global au avut parte de o creștere semnificativă, de aproximativ cu 9% în 2023, grupul reușind să vindă într-un singur an 2.235.345 vehicule. O evoluție mai bună a fost înregistrată în cazul Dacia, marca sa low-cost, care a raportat un avans de 14,7%, după cum transmite Reuters.
Redresarea vânzărilor realizate de Renault vine după patru ani de declin consecutiv. În această perioadă, poziția companiei pe piața globală auto a avut de suferit ca urmare a repoziţionării strategice a producătorului auto francez, a ieşirii de pe piaţa rusă şi a problemelor din diferite puncte din lanţurile de aprovizionare.
Vânzările grupului Renault pe plan global au înregistrat un declin de 5,9% în 2022, asta după după vânzări record de 3,88 milioane vehicule, incluzând aici automobile şi camionete, din 2018.
Modelele Renault, reprezintă mai mult de două treimi din vânzările grupului francez, iar acestea au avut parte de o creștere de 9,4% a numărului de livrările în 2023. Reușitele de anul trecut reprezintă un motiv de optimism pentru conducere care se așteaptă ca aceste performanțe să continue și în cursul acestui an.
Pentru a recupera terenul pierdut și pentru a-și majora vânzările, Renault și-a schimbat strategia. Astfel, a redus gama de vehicule şi s-a concentrat pe cele mai profitabile pieţe şi modele, sub conducerea directorului general Luca de Meo.
„Ne-am redobândit atractivitatea, designul nostru s-a îmbunătăţit şi ne extindem. Planul este de a continua la acelaşi nivel de performanţă în 2024”, după cum a explicat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Europa rămâne principala piața pentru Renault, aceasta fiind fost responsabilă pentru 63% din vânzările grupului în 2023. Cu toate acestea, producătorul auto intenţionează să se extindă în afara continentului printr-o strategie de piață care include intenția de a lansa opt noi modele pe plan global până în 2027.
Mașinile electrice au reprezentat 40% din vânzările mărcii Renault în 2023, în creştere de la 38% în 2022, iar maşinile complet electrice au fost responsabile pentru 11% din vânzări.
Obiectivul grupului francez este o marjă operaţională între 7% şi 8%, faţă de un nivel de sub 6% în 2022. Rezultatele financiare anuale ale Renault vor fi publicate pe 15 februarie.
Întrebat de perturbările în aprovizionare provocate de atacurile din Marea Roşie, Cambolive a declarat: „Avem o imagine clară pentru următoarele opt săptămâni. După aceea, nu ştim ce s-ar putea întâmpla”.
Te-ar putea interesa și: Investiție de 3 miliarde de euro a Renault pentru opt noi modele de mașini. Primul este un SUV derivat din Sandero