Renault, prin filiala sa The Future is Neutral, le propune clienților săi o nouă abordare în ceea ce privește componentele pentru mașinile electrice. Astfel, în viitor, cumpărătorii vor putea alege între piese originale noi și componente recondiționate, acestea fiind cu la 30 % mai ieftine, transmite Electrive.
The Future is Neutral este o filială Renault care a fost fondată în 2022 cu accent pe reciclare. Noua companie își propune să devină liderul european în economia circulară pentru autovehicule până în 203. Compania a anunțat acum că va lansa un serviciu post-vânzare pentru Grupul Renault, care include componente recondiționate pentru vehiculele electrice ale companiei franceze.
După cum arată informațiile acestei publicații, The Future is Neutral va scoate la vânzare motoare electrice la mâna a doua pentru modelele Renault Zoe, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech și Master E-Tech; Electronică de putere reutilizabilă pentru Zoe și Kangoo E-Tech, precum și baterii recondiționate pentru Zoe, Twingo E-Tech și Megane E-Tech.
Te-ar putea interesa și: Renault a obţinut un profit net pentru anul 2023 uşor sub aşteptări, dar marje şi venituri mai mari. Cresc dividendele
La fabrica din Flins, Franța, The Future is Neutral vrea să ajungă la o capacitate de producție de peste 3.000 de componente recondiționate pe an. Cu toate acestea, ecosistemul circular se va extinde dincolo de Flins. Grupul Renault anunță un „sistem industrial și de colaborare pentru soluții de economie circulară de la Flins la Bursa în Turcia și Sevilla în Spania”.
În toamna anului 2022, The Future is Neutral a fost prezentat ca o companie care dorește să folosească mașini vechi ca sursă de materii prime pentru mașini noi – nu doar la Renault, ci pentru toți jucătorii din industrie. La vremea respectivă, s-a spus că o mașină nouă conține doar 20-30% la sută materiale reciclate din toate sectoarele industriale.
Materialul reciclabil de la vehicule, pe de altă parte, este reutilizat în cea mai mare parte pentru alte aplicații industriale, în special în topirea și construcția metalelor. Scopul The Future is Neutral este de a „permite industriei să utilizeze o proporție semnificativ mai mare de materiale auto reciclate în producerea de vehicule noi”. De asemenea, compania urmărește să joace un rol principal în reciclarea bateriilor.
Până în 2030, start-up-ul Renault dorește să conducă economia circulară pentru autovehicule din Europa, cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro și o marjă de peste zece la sută. Pentru a realiza acest lucru, nu trebuie să înceapă de la zero. Există deja o rețea de filiale Renault și parteneri implicați în colectarea și reciclarea pieselor, materialelor și bateriilor din mașini.
Renault ilustrează relevanța sa cu următoarele cifre: în fiecare an în Europa, de exemplu, peste unsprezece milioane de vehicule ajung la sfârșitul ciclului lor de viață. Fiecare este format din aproximativ 85 % din materiale reciclabile, în principal metale și materiale plastice.