Deputații Parlamentului European consideră că sunt necesare stații de reîncărcare a mașinilor la fiecare 60 de km, stații de alimentare cu hidrogen la fiecare 100 de km și mai puține emisii de la navele maritime și fluviale, în vederea obținerii unei Europe neutră climatic.
Alte articole:Trucul care te scapă de consumul inutil de gaze. Cum pot fi evitate costurile uriașe cu încălzirea pe timpul iernii
Miercuri, Parlamentul European a adoptat o poziție cu privire la proiectele de norme UE menite să stimuleze instalarea de stații de reîncărcare și alimentare alternative (cum ar fi electrice sau cu hidrogen) pentru mașini, camioane, trenuri și avioane și să sprijine adoptarea vehiculelor durabile. Noile reguli fac parte din pachetul „Fit for 55”, planul UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.
Se vor stabili obiective naționale minime obligatorii pentru implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Statele membre vor trebui să prezinte, până în 2024, câte un plan care să ducă la realizarea acestui deziderat.
„În momentul de față avem 377.000 de stații de încărcare în UE, dar aceasta este doar jumătate din ținta care ar fi trebuit atinsă dacă țările UE și-ar fi respectat promisiunile. Trebuie să abordăm acest blocaj și să lansăm rapid infrastructura pentru combustibili alternativi pentru a salva Green Deal”, a declarat Ismail Ertug, raportor al Parlamentului European pentru infrastructura combustibililor alternativi.
Până în 2026 ar trebui să existe cel puțin o stație de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km de-a lungul principalelor șosele ale UE. Aceeași cerință s-ar aplica și pentru camioane și autobuze, dar cu stații mai puternice și numai pentru rețelele centrale TEN-T. Vor exista și unele derogări de la această regulă pentru regiunile periferice, insule și drumuri cu foarte puțin trafic.