Vești proaste pentru românii care călătoresc în Grecia cu mașinile personale. Recent, Ministerul Afacerilor Maritime și Insulare, alături de Garda de Coastă au anunțat că interzic celor cu mașini electrice să le mai transporte cu feribotul. Autoritățile citează riscurile asociate cu incendiile în care sunt prinse și bateriile litiu-ion (li-ion) folosite pentru aceste vehicule, notează Nikana.
După cum arată presa locală din Grecia, noile reguli îi includ pe cei cu mașini electrice, dar și cei care au vehicule cu rezervoare care folosesc gaz petrolier lichefiat (GPL) sau gaze naturale.
În ceea ce privește nivelul de alimentare al acestor mașini electrice sau pe GPL, noile reguli stabilesc că șoferii:
Pe lângă regulile legate de nivelul de alimentare al bateriilor care alimentează aceste mașini , sursa citată arată că șoferii sunt obligați să informeze echipajul de pe feribotul pe care se află dacă pornește una dintre alarmele de pe vehiculele lor.
În plus, românii care vor să ajungă în Grecia folosindu-se de mașini electrice sau hibrid trebuie să știe că autoritățile au stabilit că sunt responsabili de integritatea acestora și că trebuie să se asigură că ele nu prezintă defecțiuni sau deteriorări ale sistemului de alimentare cu energie electrică, ale rezervoarelor sau ale bateriilor.
De asemenea, autoritățile din Grecia le-au interzis celor cu mașini electrice sau hibride să le încarce la bordul navelor. Trebuie precizat și că regulile stabilesc că aceste vehicule nu trebuie conectate la sistemele electrice ale feriboturilor.
Te-ar putea interesa și: Creștere de 12% a vânzărilor de mașini electrice și hibride în martie. „Creşterea a încetinit, dar există elemente pozitive”
Sursa citată arată că autoritățile consideră că aceste mașini electrice reprezintă o problemă la bordul navelor din cauza riscului de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion. Aceste baterii pot fi deosebit de periculoase în caz de deteriorare sau de manipulare necorespunzătoare.
În astfel de cazuri poate avea loc o creștere rapidă a temperaturii bateriei, ceea ce ar putea provoca un incendiu sau chiar o explozie. Deși astfel de explozii sunt foarte rare, din cauza riscului existent, transportul vehiculelor electrice pe feriboturi și nave trebuie să fie reglementat.