Românii şi-au programat deja vacanţele. Pasionaţii de călătorii au profitat din nou de cele mai mici prețuri din an la biletele de avion, astfel că s-au vândut cu 37% mai multe bilete decât în aceeași perioadă a lui 2022, conform datelor emise de agenţia de turism Vola.
Considerată adesea echivalentul Black Friday-ului călătoriilor cu avion, campania Ieftinuarie reprezintă cel mai bun moment pentru cumpărarea biletelor de avion, care sunt în această perioadă reduse cu până la 60% comparativ cu restul anului.
Potrivite datelor Vola.ro, clienții care au achiziționat bilete de avion în timpul campaniei vor zbura în 337 de orașe din întreaga lume și vor călători cu 4.876 de bagaje.
În ceea ce privește topul destinațiilor către care vor zbura nu sunt surprize majore, principalele orașe fiind, și de această dată, Londra, Bruxelles, Milano, Roma și Paris. Totodată, prețul mediu pentru un bilet de avion în Ieftinuarie a fost de 118 euro/persoană.
După succesul campaniei, s-au a identificat o parte din trendurile care vor defini industria aviatică anul acesta. În primul rând, clienții au revenit la rezervările efectuate din timp, iar statisticile arată că biletele au fost achiziționate astfel: cu 31-45 de zile în avans (cu 25% mai mult ca în 2022), cu 45-60 de zile în avans (cu 24% mai mult ca în 2022), cu +60 de zile în avans (cu 23% mai mult ca în 2022).
Explicația este una destul de simplă: în prezent, există o predictibilitate mai mare în ceea ce privește zborurile, iar numărul de zboruri anulate sau modificate s-a redus la nivelul de dinainte de pandemie, ceea ce înseamnă că pasagerii au acum încrederea și siguranța că pot să rezerve cu mai mult timp înainte de data plecării, profitând și de prețurile reduse.
În plus, peste 40% dintre zborurile achiziționate sunt zboruri combinate, o tendință care pare că se va menține și în următoarea perioadă. Avantajele acestora sunt: prețul (zborurile combinate sunt mai ieftine), orele de decolare mai bune pentru pasageri și escalele de scurtă durată.