„Acest lucru explică probabil prețurile atât de mari pentru Duster – un crossover care înainte de a părăsi piața a costat puțin peste un milion de ruble (în jur de 16.000 de euro), fiind acum vândut cu 2,6-3 milioane (aproximativ 42.000 – 49.000 euro)”, notează moto.ru, citată de Hotnews.
Renault și-a vândut oficial activitățile din Rusia la jumătatea lunii mai, după mai multe luni de controverse puternice legate de faptul că nu a urmat exemplul unor alte companii auto occidentale după ce Vladimir Putin a ordonat invadarea Ucrainei pe 24 februarie.
„Până când Renault a părăsit Rusia în primăvara lui 2022 prețurile crescuseră, dar acum dealerii vând mașini la prețuri exorbitante și cer pentru un crossover de la 2,6 milioane la trei milioane de ruble. Și acesta nu este un caz izolat”, mai notează site-ul de specialitate din Rusia.
Jurnaliștii ruși mai scriu că, spre comparație, ultimul model al autoturismului Chevrolet Tracker recent intrat pe piață și comparabil cu Dacia Duster, este mult mai ieftin, prețul pornind de la 1,6 milioane de ruble.
Situația este asemănătoare și cu alte mărci auto care se produceau în Rusia anterior invaziei în Ucraina. Prețurile mașinilor Toyota, care nu mai sunt produse la uzina auto din Sankt Petersburg, au crescut considerabil.
Dealerii ruși au început să perceapă o „taxă suplimentară” pentru modelele Toyota Camry și RAV4 de 700.000-1.000.000 de ruble, un sedan și un crossover ajungând astfel să cote între 3,2 și 3,5 milioane de ruble.
Pe lângă Renault, General Motors și Ford, un alt nume greu din industria auto și-a anunțat retragerea. Mercedes-Benz a anunțat săptămâna trecută că va părăsi piața din Rusia.
La rândul lor, mărcile asiatice se raliază apelului internațional de a părăsi piața din Rusia. Nissan a început să își lichideze activele din Rusia iar Mazda este în discuții pentru a părăsi afacerile demarate cu concernul rusesc Sollers și să oprească producția de mașini la uzina din Vladivostok.