A fost anunțată oficial începerea lucrărilor pe primul segment pentru autostrada Craiova – Pitești. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transferat terenul de construcție către firma constructorului Ozaltin din Turcia pentru Lotul Craiova – Robănești, care are o lungime de 18 kilometri și care a fost deja finalizat în proporție de 57%, după rezilierea contractului cu Tirrena Scavi în decembrie 2022.
Asocierea formată din Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S (în calitate de lider), Strade Bauunternehmung SRL și Visio Construction Works SRL are la dispoziție 3 luni pentru pregătirea șantierului și încă 15 luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor. Este important de amintit că în cadrul acestei asocieri există și doi constructori români, respectiv Strade Bauunternehmung SRL din Craiova și Visio Construction Works din București.
„Deja au început procedurile pentru predarea amplasamentului, antreprenorul are un termen pentru organizarea de șantier și aprovizionare de materiale, dar deja a demarat aceste proceduri. În următoarea perioadă vom vedea utilajele în șantier trecând la execuția pentru finalizarea lucrărilor”, a precizat pentru Digi24 Cristi Tudor, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova.
Pentru supervizarea contractului cu Ozaltin, CNAIR a scos la licitație un contract, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 octombrie
Este important de menționat că Ozaltin este la prima sa lucrare de infrastructură de mare amploare în România. În prezent, ei sunt implicați în proiectul de modernizare a DN 6, tronsonul Alexandria – Craiova, care are o lungime de aproape 50 de kilometri între Roșiori și Caracal. Acest proiect trebuia să fie finalizat inițial la sfârșitul anului, dar a primit o prelungire de termen până în iulie 2024.
Dacă Ozaltin reușește să finalizeze lucrările pe Lotul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, UMB să avanseze pe Lotul 4 al DEx12, și Aktor să progreseze pe Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud, atunci până la finalul anului viitor există posibilitatea să se realizeze o conexiune neîntreruptă de circulație de la Craiova la București și apoi către Constanța, așa cum a promis anterior ministrul Sorin Grindeanu. UMB se află încă la un progres de doar 25% pe Lotul 4, dar este posibil să aloce mai multe resurse și să accelereze lucrările la începutul primăverii.