Akio Toyoda, președintele Toyota Motor, nu a fost niciodată un mare fan al mașinilor electrice cu baterii. În octombrie anul trecut, când vânzările globale de vehicule electrice începuseră să încetinească pe fondul incertitudinilor macroeconomice, Toyoda s-a lăudat că oamenii „văd în sfârșit realitatea” în ceea ce privește vehiculele electrice. Acum, directorul revine la predicțiile sale pesimiste, susținând că doar trei din zece mașini aflate pe șosele vor fi alimentate de o baterie, transmite Bloomberg. Acesta subliniază că decizia de a trece la aceste vehicule ar trebui să țină de cererea de pe piață, nu de deciziile arbitrare ale guvernelor.
În condițiile în care un miliard de oameni din lume trăiesc fără electricitate, limitarea opțiunilor și a capacității lor de a călători prin fabricarea de mașini scumpe nu este soluția, a declarat nepotul fondatorului companiei în timpul unui eveniment de afaceri din această lună, potrivit declarațiilor publicate marți pe platforma media a companiei. „Clienții – nu reglementările sau politica – ar trebui să ia această decizie”, a spus el.
Te-ar putea interesa și: Mașinile electrice, din ce în ce mai căutate. Numărul a crescut cu 35% în 2023. Care sunt modelele aflate în top trei
Șeful Toyota, principalul constructor auto la nivel mondial a ripostat la criticile privind întârzierea în tranziția către mașinile electrice, afirmând că sistemele sale de propulsie hibride de pionierat, tehnologia hidrogenului și abordarea holistică se vor dovedi în cele din urmă a fi abordarea corectă pentru afacere, clienți și mediu. De fapt, la începutul acestei luni, Toyoda a anunțat o inițiativă de dezvoltare a unor noi motoare cu combustie.
„Motoarele vor continua să existe cu siguranță”, a declarat Toyoda, citat în publicația companiei. Nu a fost clar dacă remarcile șefului Toyota se refereau la vânzările de mașini noi sau la cele aflate deja în circulație.
Până în 2040, vehiculele electrice vor reprezenta 75% din vânzările de mașini noi și 44% din vehiculele de pasageri aflate în circulație, potrivit unei previziuni realizate de BloombergNEF.
Promovată de ani de zile de Toyota, această abordare multiplă a pieței auto susține că clienții ar trebui să poată alege orice sistem de propulsie care se potrivește nevoilor lor și că trecerea la EV nu se va întâmpla atât de repede pe cât cred mulți. Anul trecut, directorul general Koji Sato a promis că Toyota va vinde 1,5 milioane de mașini electrice pe an până în 2026 și 3,5 milioane până în 2030.